هنرمند اصفهانی:روز فرهنگ پهلوانی یادآور جوانمردی حضرت علی است

هنرمند اصفهانی در گفتگو با پایگاه رخصت پهلوان آنلاین گفت : روز فرهنگ پهلوانی یادآور جوانمردی حضرت علی است.
حسن اکلیلی تاکید کرد که باید این ورزش با آموزه های اخلاقی آن مورد تاکید قرار بگیرد.

او تصریح کرد: روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای و همچنین روزی که فرهنگ غنی ملی کشورمان به تصویر کشیده می شود باید به آحاد مختلف جامعه نشان داده شود.
اکلیلی در مراسم وداع با محمدعلی کشاورز گفت : سالروز نبرد جوانمردانه حضرت علی(ع) با عمر بن عبدود در جنگ خندق، روز بزرگداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در کشورما‌ن نام گرفته است، بزرگداشت کهن ورزشی که نماد جوانمردی، قدرت روحی و جسمی است.
این بازیگر اصفهانی تصریح کرد :آنچه از پیشینه پهلوانی در اذهان ما نقش بسته، همواره مملو از جلوه های اخلاق مداری، یاری رسانی، فروتنی، از جان گذشتگی، ظلم ستیزی و… بوده است و چه الگویی والاتر از امیر مومنان علی (ع) که در نبرد با دشمن در اوج قدرت خشم خود فرو برد و بر نفس خود غلبه نمود تا پهلوانی را به معنای واقعی کلمه تعبیر و تفسیر نماید.
حسن اکلیلی اضافه کرد : الگویی بس ارزشمند که جوانان برومند این سرزمین به تاسی از آن امام همام جان با ارزش خود را بر کف نهاده و در میادین جنگ حق علیه باطل شجاعانه مقابل دشمن ایستادند و جان شیرینشان را در راه دفاع از کیان نظام و مملکت نثار نمودند تا پهلوانان همیشه زنده این سرزمین نام گیرند.
وی ضمن یاد عزت الله کریمی گفت:از خداوند منان برای تمامی دوستداران و قهرمانان این فرهنگ اصیل و کسانی که صادقانه و خالصانه گستره ورزش را برای ایجاد رقابتی سالم، اخلاق مدار و پهلوان منش فراهم می‌آورند، توفیق و سربلندی مسالت می نمایم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>