اسدالله امینی :برای شکست کرونا و حفظ سلامتی مردم تمام هزینه های هیات صرف امور خیریه می شود

رییس اسبق بانک اقتصاد نوین فلکه دوم تهرانپارس به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین گفت : برای شکست کرونا و حفظ سلامتی مردم عزیز تمامی هزینه های هیات صاحب الزمان صرف امور خیریه می شود.
اسدالله امینی دراین ارتباط توضیح داد:دادن اطعام و نذری در چندصد سال پیش شیوه‌ شیعیان برای مقابله با ستم‌های امویه و بنی‌عباس بوده و در حقیقت برای حفظ هویت شیعیان صورت می‌گرفت.
او افزود : در عزاداری‌های محرم برخی از ارامنه و زرتشتیان هم به حضرت ابوالفضل(ع) و اباعبدالله الحسین(ع) ارادت ویژه‌ای دارند و هر ساله از قند و چای هیئت های مسلمان گرفته تا چند رأس گوسفند نذر می‌کنند و در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند.
وی یادآور شد: بیشتر این نذری‌ها، طبخ غذا و پخش آن میان مردم و عزاداران امام حسین(ع) است، به علاوه توزیع غذا در دسته‌ها و هیئت‌های مذهبی در این ایام.
وی در ادامه با بیان اینکه محرم امسال به دلیل شیوع کرونا با سالهای دیگر کمی متفاوت است توضیح داد: قدرت سرایت و ابتلای این ویروس، بسیار بالاست و می تواند در لحظاتی تعداد کثیری را بیمار کند.
اوگفت :خرج و نذری دادن هم به دلیل ایجاد صف های طولانی به نوعی تجمع بوده و خطرناک است و می تواند باعث بیماری بسیاری از همشهریان خوب مان شود.
او افزود: بنابراین ما در حسینیه صاحب الزمان همه ساله مبادرت به توزیع نذری می کردیم،اما برای حفط سلامتی عزاداران حسینی در نظر داریم نذری به صورت مواد غذایی خام و خشک را به دست پربرکت مستمندان برسانیم.
وی گفت : به هر حال در شرایطی که وضعیت اقتصادی مناسب نیست، سعی کنیم این نذورات به دست کسانی برسد که نیاز بیشتری دارند.

                                          مجید کریمی 
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>