حبیبی : تا خروج کامل کرونا به زورخانه نخواهم رفت

علی حبیبی صنوبری متولد سال ۱۳۳۲ تربت حیدریه است و ورزش باستانی را از سال ۱۳۵۷ آغاز نموده و هم اکنون نیز بطور جدی آن را دنبال می کند .
او که با حضور بروبچه های رخصت پهلوان در تربت حیدریه در پوست خود نمی گنجید ، گفت : خوشحالم که پس از سال ها انتظارمان به پایان رسید و دست اندرکاران تنها نشریه ورزش باستانی و کشتی پهلوانی را درشهرستان شهید پرور تربت حیدریه ملاقات کردم.
وی که از پیشکسوتان خوشنام ورزش باستانی است ، در ادامه اظهار داشت: رخصت پهلوان نقش بسیار اساسی و زیربنایی در ورزش پهلوانی دارد . این نشریه شناسنامه ورزش باستانی است و در واقع انتشار رخصت پهلوان باعث شد که ورزش باستانی هم دیده شود .

علی حبیبی صنوبری با اشاره به اینکه رخصت پهلوان به ورزش باستانی هویت بخشید ، گفت : این نشریه اولین و تنهاترین نشریه ورزش باستانی است لذا باید از این نشریه حمایت ویژه ای به عمل آید تا چراغش خاموش نشود.
این پیشکسوت ورزش باستانی که اولین بار در زورخانه نیرو بخش واقع در باغ سلطانی تربت حیدریه به داخل گود رفته است به خبرنگار رخصت پهلوان
می گوید : فنون مختلف ورزش باستانی را از زنده یاد حاج مهدی چوبدار فرا گرفتم به همین منظور از استاد مهدی واحدی کشتی گیر صاحب نام کشور نیز نهایت سپاس را دارم که زمینه ارتباط با مهدی چوبدار را برایم فراهم
نمود .علی حبیبی صنوبری با اشاره به اینکه اولین بار توسط واحدی با این رشته آشنا شدم و لنگ من بسته شد گفت : زنده یاد مهدی چوبدار استاد من بود و یکی ازسفره داران این رشته در استان خراسان جنوبی به شمار می رفت .
وی در ادامه اذعان داشت : باید قدر پیشکسوتان را بدانیم و از آنان در زمان حیات دلجویی کنیم تا با وداع آنها افسوس نخوریم .
این پیشکسوت ورزش باستانی تربت حیدریه با تاکید بر اینکه باید احترام به پیشکسوت را در دستور کار قرار دهیم، گفت: هشت ماه است به خاطر کرونا از زورخانه ها فاصله گرفتم به همین خاطر دلم برای زورخانه تنگ شده است و امیدوارم با فراهم شدن بستری مناسب مجددا به جمع دلسوزان این ورزش باز گردم .
او با اشاره به اینکه تا زمان خروج کرونا از کشور به زورخانه نخواهم رفت ، گفت : از مسئولین انتظار دارم ، مشکلات فرا روی ورزش باستانی را مرتفع کنند و جملگی ورزشکاران را به آرامش دعوت نمایند تا اختلافات از این ورزش دور شود و درکل حق به حقدار برسد .
علی حبیبی اظهار داشت : در زوخانه های مشهد ، بیرجند ، تهران ، شاهرود ، سبزوار ، نیشابور ، قوچان به داخل گود رفته ام و بهترین های این رشته را درعرصه مرشدی آقایان سید حسن نقیب زاده ، علی ناری و حسن ابراهیمی می دانم .


محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>