مرشد اسحاقی : صدا وسیما در تبلیغ ورزش زورخانه ای ضعیف عمل کرده است

سیدمحمدعلی اسحاقی متولد ۳ فروردین ۱۳۴۵ است که از ۸ سالگی در این ورزش به واسطه پدرش که از مرشدان باسابقه کشور بوده اند فعالیت دارد و با همراهی تیم های ورزشی کشورمان با حضور در کشورهای خارجی و مجامع بین المللی اقدام به معرفی ورزش زورخانه ای توسط اجرای هنر مرشدی خود نموده است.
مرشد اسحاقی به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین گفت : با توجه به اینکه این ورزش رشته ای فرهنگی، ادبی و هنری است و علاقمندان و خیرین خوبی را داریم که برای اعتلای آن زحمات بسیاری می کشند، اما نسیت به تبلیغ زیبایی های آن در رسانه های جمعی اعم از تلویزیون، رادیو و … از گذشته تا کنون ضعیف عمل کرده ایم.

این مرشد پیشکسوت و خوش آوازه کشور در ادامه افزود: همه اعضای جامعه پهلوانی باید مبلغان خوبی برای این ورزش نیاکانی باشند. با اخلاق و رفتار پسندیده و رعایت اصول و مرام پهلوانی می توانیم ضمن جذب علاقمندان به این ورزش در تداوم حضور جوانان و آینده سازان این رشته اصیل ایرانی در گودهای زورخانه گام های موثری را برداریم.
مرشد اسحاقی خاطرنشان کرد: ما در سطح کشور مرشدان هنرمند و قابلی داریم که به نظر من باید در خانه های موسیقی استان های خود عضو باشند تا با به روزآوری اطلاعات خود و استفاده از تجربیات ارزنده اساتید فن در این عرصه بتوانند در پیشبرد هنر مرشدی و سردمداری بهتر از همیشه عمل کنند.
وی تاکید کرد: مرشدانی هنرمند و قابل اعتماد زورخانه ها هستند که بتواند با اتکا به علم موسیقی و ادبیات در مناسبت های ملی و آیینی درخور شأن آن مراسمات به اجرای هنر خود بپردازد. یعنی در ایام شادی و غم بتواند از اشعار مرتبط با همان موضوع استفاده نماید و در غیر اینصورت در ایام عادی سال با مراجعه به اشعار بزرگانی چون فردوسی حکیم، خواجه حافظ شیرازی و … که در ابیات و اشعار آنان پندها و اندرزهای فراوان همراه با آموزه های اخلاقی پسندیده وجود دارد استفاده نمایند.

ایشان که خود از صاحبان سبک مرشدی در کشور است بیان داشت: اساتید بزرگ فن مرشدی در کشور بسیارند که بشود جوانان این هنر اصیل از آنها الگو برداری کنند. اما باید حتما این موضوع را مهم بدانند و کسی از این بزرگان را به عنوان الگوی خود قرار داده و نسبت به مسوولیت خطیر مرشدی که از ارزش بالایی برخوردار است و به آنها سپرده شده است کوتاهی نکنند. مرشدان عزیز باید با علم نسبت به انتخاب اشعاری که استفاده می کنند اقدام نمایند. باید اشعار آنها دارای محتوا باشد. خواندن هر سبک و نوایی در سردم جایز نیست. من به نوبه خود ترانه خوانی در سردم زورخانه را به شدت نقد می کنم. درست است که مرشدی هنر است ولی از جایگاه والایی برخوردار است و نباید هر شعر، تصنیف و نوا و آوایی را در سردم های زورخانه بخوانیم. من خودم به شخصه با این موضوع بسیار مخالف هستم که برخی از مرشدان بدون در نظر گرفتن اشعار و سبک و نوا اقدام به خواندن هر چیزی در سردم می کنند. از همه مهمتر برای مرشدان این است که بی سواد نباشند و اشعار را غلط نخوانند و بدانند که معنی اشعارشان چیست.
سیدمحمدعلی اسحاقی در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون باید از همه بسترهای تبلیغی که برای توسعه همگانی این ورزش فراهم می شود استفاده کنند. مسابقات تلویزیونی گردان گود یک فضای خیلی خوبی را برای رسانه ای کردن ابعاد مختلف فرهنگی ورزشی این رشته ایرانی فراهم کرد که به عنوان یک مرشد که در آن برنامه به اجرای هنری پرداختم تقدیر و تشکر شایسته خود را از مسوولین فدراسیون که این مسابقات را با تدبیر خوب خود راه اندازی کردند، دارم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>