نیک آئین : «هنروتجربه»پای سینمادوستان را دوباره به سینما باز می‌کند

مهدی نیک آیین، مدیر سینما سپیده معتقد است در این شرایط، اکران آثار با محتوا و فیلم‌های فرهنگی و خوش ساخت هنروتجربه، سریع‌تر از سینمای بدنه پای سینمادوستان را به سینما باز می‌کند.

با اعلام ستاد ملی کرونا و تغییر وضعیت از قرمز به زرد در پایتخت، پس از چندماه تعطیلی، امکان بازگشایی سینماها در تهران فراهم شد. سینما سپیده هم که از شهریور ماه سال گذشته به سینماهای نمایش‌دهنده هنروتجربه پیوسته از روز شنبه ۲۰ دی، نمایش فیلم‌های خود را از سر گرفته‌است.

مهدی نیک آیین مدیر سینما سپیده، در واکنش به بازگشایی سینماها به سایت هنروتجربه گفت: «بازگشایی مجدد سینماها اتفاق مبارکی است و امیدوارم مقطعی نباشد و دوباره با کوچک‌ترین موردی سینماها بر روی مردم بسته نشود. متاسفانه با شیوع ویروس کرونا در اسفندماه گذشته، سینما جزء اولین صنفی بود که بسته شد و آخرین جایی بود که بازگشایی شد و طبیعتا آسیب اقتصادی به این حوزه وارد شد. امیدوارم این اتفاق دیگر نیافتد».

او ادامه داد: «نمایش فیلم‌های هنروتجربه را از (شنبه ۲۰ دی) با فیلم سینمایی «منگی» شروع کردیم و و از (یک‌شنبه ۲۱ دی) هم در سالن شماره دو، فیلم‌های «منگی» ساعت ۱۴ و «نه» هم در ساعت ۱۸ اکران می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت سینماتیکت مراجعه کنند و در کمال آرامش و در محیطی امن به تماشای آثار گروه هنروتجربه بنشینند».

مدیر سینما سپیده با اشاره به این‌که در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور امسال سینماها باز بودند اما بسیاری از مخاطبان و حتی دست‌اندرکاران سینما هم از باز شدن و اکران فیلم‌ها اطلاعی نداشتند. افزود: «اولویت اول در این شرایط نحوه اطلاع‌رسانی و بحث تبلیغات است که امید است با توجه به ضرر و زیان بسته بودن طولانی مدت سینماها، شهرداری و صداوسیما در جهت تبلیغات یاری‌رسان سینما باشند. بسیار مهم است که در درجه اول، مردم را در جریان اکران و سانس‌های نمایش فیلم‌ها قرار دهیم. امیدوارم از تجربه قبلی استفاده شود و اطلاع‌رسانی و تبلیغات به‌موقع و درستی انجام شود تا سینماها رونق بگیرند».

نیک آیین با ابراز امیدواری از این‌که در ادامه با آمدن فیلم‌های جدید و ژانرهای مختلف از فیلم‌های گروه هنروتجربه، خون تازه‌ای وارد سینما ‌شود، عنوان کرد: «هنروتجربه جامعه هدف خود را به خوبی شناخته و مخاطب خودش را به درستی تشخیص داده و در همان راستا حرکت می‌کند و بر همین اساس مخاطبین پیگیر و هواداران خاص خودش را دارد.هنروتجربه هدفمند و در توان خودش کار اطلاع‌رسانی را به درستی انجام می‌دهد. به همین دلیل خوشبین و امیدوارم تا مخاطبان فیلم‌های هنروتجربه زودتر به سینماها برگردند. در تجربه قبلی هم که سینماها باز شدند، از فیلم‌های سینمای بدنه آن‌چنان استقبالی نشد ولی فیلم‌های گروه هنروتجربه هم‌چون «منگی» و «نه» که به درستی هم اطلاع‌رسانی شده بوند‌ و البته پتانسیل جذب مخاطب را هم داشتند، اکران‌های موفقی را تجربه کردند که متاسفانه سینماها بسته شدند. در این شرایط، اکران آثار با محتوا و فیلم‌های فرهنگی و خوش ساخت هنروتجربه، سریع‌تر از سینمای بدنه پای سینمادوستان را به سینما باز می‌کند».

نیک آیین در ادامه درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی توضیح داد: «تمامی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده را در سینما سپیده هم‌چون سینماهای دیگر رعایت می‌کنیم. اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در سالن انتظار و سینما برای تماشاگران فراهم است. فاصله‌گذاری اجتماعی هم در سالن انتظار و هم در سالن نمایش اجرا می‌شود. سیستم تهویه هوای مطبوع با وجود آنکه معمولا در پاییز و زمستان استفاده نمی‌کنیم، فعال است و هوای داخل سالن را تخلیه می‌کند. مابین سانس‌های نمایش فیلم، سالن سینما به طور کامل ضدعفونی می‌شود. در کنار آن خوشبختانه با آگاهی بیشتر مردم، رعایت نکات بهداشتی (ماسک، الکل و…) از سوی آن‌ها هم به صورت جدی‌تر از قبل انجام می‌شود».

او با اشاره به این‌که سینماداران خواسته زیادی ندارند و فقط امیدوار به باز بودن سینماها هستند، افزود: « تعطیلی سینماها در شرایطی که رستوران‌ها، کافه‌ها و دیگر اماکن به فعالیت خود ادامه می‌دادند، منطقی نبود و بهتر است تجدید نظری کلی درباره تعطیلی‌های سینما صورت گیرد چرا که مطمئنا سالن‌های سینما با توجه به رعایت نکات بهداشتی کمترین خطر را در شیوع ویروس کرونا دارند. بارها درخواستی از طرف انجمن سینماداران و برخی دوستان در خانه سینما برای ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شد که گروه شغلی سینما از گروه شغلی سطح سه (گروه پرخطر) به گروه شغلی سطح دو تغییر پیدا کند که تا به امروز این اتفاق نیفتاده است. امیدواریم این اتفاق هرچه زودتر بیافتد تا اگر چنانچه مشکلی پیش آمد و تغییر وضعیتی صورت گرفت، لااقل در همان ابتدای امر سینماها تعطیل نشوند. با ادامه پیدا کردن اکران عمومی، به یقین مردم به سلامت و امنیت سینماها اعتماد می‌کنند و این منفعتی دوسویه خواهد داشت».

نیک آیین در ادامه با اشاره به این‌که با باز شدن سینماها، با ظرفیت حداکثر ۵۰ یا ۴۰ درصدی و با رعایت کامل نکات بهداشتی فعالیت می‌کنند، افزود: «تمامی نکاتی که برای رعایت کردن مداوم پروتکل‌های سینما ابلاغ شده است را با کمال میل می‌پذیریم و پرسنل ما در انجام آن هیچ‌گونه غلفتی نخواهند داشت و سلامتی مخاطبان برای ما در اولویت است تا در فضای امن به تماشای آثار سینمایی بنشینند».

مدیر سینما سپیده در انتها با تاکید بر این‌که پلتفرم‌های ارائه دهنده وی‌او‌دی‌ها هم در امر تبلیغات می‌توانند مشارکت داشته باشند، عنوان کرد: «امیدوارم مسئولان سینمایی نگاه محبت‌آمیزتر و واقع‌بینانه‌تری به سینما داشته باشند و وعده‌های مسئولین به سینماداران هم عملی شود و تمهیدی برای وضعیت پیش آمده اندیشیده شود. تصور اشتباهی که حتی برخی مدیران دارند این است که سینماها در طول سال همانند ایام برگزاری جشنواره‌ها پر از ازدحام و جمعیت است و مردم برای خرید بلیت در صف‌های طولانی صف کشیده‌اند که در جریان هستید به این صورت نیست. مسئولین با تسهیل پروسه اکران، تبلیغات و اطلاع‌رسانی کمک کنند تا اتفاق‌های خوبی را در حوزه سینما شاهد باشیم و مخاطبان سینما به سالن‌ها بازگردند».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>