امینی : توسعه ورزش زورخانه ای نقش مهمی در ارتقای سلامت در سطح جامعه دارد

اسدالله امینی پیشکسوت ورزش کشتی به رخصت پهلوان آنلاین گفت: باتوجه به بعد فرهنگی و معنوی ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی، توسعه و گسترش این ورزش نقش مهمی در ارتقای سالمت روانی و جسمی درسطح جامعه دارد.
وی اظهار داشت: ورزش زورخانهای و کشتی پهلوانی دارای هویت ایرانی و اسالمی است که فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در آن به صورت عینی ترویج داده می شود.
خیر و حامی ورزش پیشنهاد کرد : مساجد و مدارس را بیشتر به سمت زورخانه ها سوق دهیم تا این ورزش ملی و مذهبی را در جامعه رشد دهیم.
امینی تصریح کرد : متاسفانه به دلیل شیوع کرونا همان تعداد اندکی که در سطح شهر به فعالیت ورزش زورخانه ای مشغول بودند ، تعطیل شده اند و به اعتقاد من اگر فکری به حال فعالان این حوزه نشود پس از کرونا با مشکل حادی در این ارتباط مواجه خواهیم شد.
وی همچنین گریزی به وضعیت کنونی جامعه به خاطر شیوع ویروس کرونا زد و خاطرنشان کرد: بی تردید شیوع ویروس کرونا، جامعه ورزشی را نیز همانند سایر اقشار جامعه درگیر خود کرده و خسارت هایی به این بخش وارد آورده است، این در حالی است که جامعه ورزشی را باید جز و اقشاری که در صف مقدم رعایت پروتکلهای بهداشتی قرار دارند، دانست.
خیر ورزش زورخانه ای با اشاره به اینکه مدارس نقش تعیین کنندهای در گسترش ورزش زورخانه ای دارند. گفت: برگزاری مسابقات زورخانه ای در مدارس موجب شناخته شدن بیشتر این رشته در بین نوجوانان وجوانان خواهد شد و در ادامه رشد و گسترش این رشته ورزشی را که با فرهنگ ایرانیان آمیخته شده، را فراهم می کند.
پیشکسوت ورزش کشتی یادآور شد: ورزشکاران ما در چند ماهی که از شیوع کرونا می گذرد بیکار ننشسته و عالوه بر کمکهای انجام شده، اقدام به ضدعفونی کردن معابر و محلات مختلف شهر از جمله مناطق محروم و حاشیه های آن کرده اند.
امینی توضیح داد :ورزشهای باستانی به مجموعه ای از حرکات فیزیکی برای پرورش جسم و آموزه های معنوی برای ارتقای روح گفته می شود که با اصول اخلاقی در هم آمیخته و از افراد معمولی، پهلوان می سازد.
وی با یادآوری اینکه ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی ورزش خاصی بوده و باید نگاهی که به این ورزش میشود نیز خاص باشد، افزود: اهمیت این رشته ورزشی و اهتمام به رفع مشکالت آن از این جهت حائز اهمیت است که ورزش زورخانهای و کشتی پهلوانی یک رشته الگوساز بوده و فعالان این عرصه باید همواره این موضوع را در فعالیتهای خود مدنظرداشته باشند.
این پیشکسوت ورزش، داشتن رفتار سنجیده و برخورداری از اخلاق و منش پهلوانی را یکی از خصوصیات و ویژگیهای بارز فعالان این عرصه برشمرد و تصریح کرد: همه این ویژگیها باعث میشود تا مسئولیتی که بر دوش فعالان ورزش زورخانه ای و کشی پهلوانی وجود دارد، نسبت به سایر رشته های ورزشی دوچندان باشد.
وی در پایان از مردم خواست حتی االمکان در منزل بمانند چون کرونا بسیار خطرناک است ، پس ماسک زدن را فراموش نکنید.
حمید کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>