محمدی : امیدوارم در سال جدید ویروس کرونا ریشه کن شود

حاج اکبر محمدی پیشکسوت و حامی ورزش زورخانه ای گفت :برای توسعه این ورزش تنها نباید به گود زورخانه اکتفا کرد بلکه باید توسعه این ورزش در میان خانواده ها مورد توجه قرار بگیرد.
او با مهم خواندن معرفی ورزش ملی به نسل جوان افزود: پدر و مادر نقش مهمی در این خصوص دارند بنابراین آنها باید با ورزش زورخانه ای آشنا شوند تا بتوانند فرزندانشان را به سمت زورخانه ها سوق دهند .
او ادامه داد :بنابراین نیاز است در دانشگاه ها، ادارات، مدارس و در فضاهای عمومی چون پارک ها این رشته احیا شود و در این راه شهرداری ها با برپایی مراسم مختلف در اماکن عمومی می توانند نقش مهمی داشته باشند.
محمدی همچنین به علاقمندی مردم کشورمان به رشته کشتی اشاره کرد و گفت : اساس و بنیان کشتی ایران از گود زورخانه ها بوده و بسیاری از قهرمانان و نام آوران کشتی ایران از زورخانه ها به تیم ملی کشتی ایران راه ئیافته اند.
او توضیح داد که ورزش یکی از مهمترین فعالیت‌هایی است که هرشخص باید در فعالیت روزمره خود داشته باشد.
محمدی افزود : ورزش‌های بسیار جدیدی در کشور بوجود آمده است که بسیاری از آنها با فرهنگ ما سازگاری ندارند. بنای اولیه بسیاری از این ورزش‌ها بر محور موسیقی‌های تند و یا نفسانیت و قدرت بیشتر جسمی است.
او که علاقمند به ورزش زورخانه ای است گفت : در سابق ورزش‌هایی در میان مردمان ما رواج داشت که فقط به جنبه جسمی توجه نمی‌کردند بلکه در کنار سلامت جسم به سلامت روح نیز می‌پرداختند. یکی از این ورزش‌ها، ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای است که متاسفانه سالها مغفول واقع شده بود، و چند سالی است که به همت مسئولان دلسوز مجددا إحیا شده است.
اوگفت : چنانچه ورزش زورخانه ای در کشور توسعه پیدا کند، در این رشته هم می توانیم ورزشکارانی در رشته کشتی تربیت کنیم .
حامی و خیر ورزش زورخانه ای با اشاره به اینکه ورزش زورخانه ای، پرچمدار اخلاق حسنه در ورزش است،افزود: برای توسعه این رشته تاریخی و ملی می بایست تمام تلاش خود را در برنامه ریزی بیشتر برای فعالیت های جاری این رشته ارزشی در سراسر کشور توسط مسوولان دو چندان کرد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: خوشبختانه این رشته ملی با توجه به اینکه در آن غنای فرهنگی موج می زند از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است.
حاج اکبر محمدی در پایان فرارسیدن سال نو شمسی را به فرزندان گودهای مقدس پهلوانی تبریک گفت امیدوارم در سال جدید ویروس کرونا ریشه کن شود .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>