سید احمد میری :در این شرایط کاملا کرونایی ماسک بزنیم

سید احمد میری پیشکسوت صاحب زنگ ورزش زورخانه ای در آستانه سال جدید از خداوند باریتعالی اعتلای ورزش زورخانه ای را برای خانواده بزرگ باستانی کاران خواستار شد.
وی با اشاره به فراز و نشیب های بسیار ورزش زورخانه ای در سال ۹۹ به خاطر ورود بیماری کرونا اظهارداشت: با همدلی ، همفکری، خرد جمعی و اتحاد می توان بر تمامی مشکلات فائق آمد و فرصت را برای احیا و اعتلای دوباره این ورزش فراهم
کرد .
سید احمد میری افزود: ورزش باستانی ، ورزش اتحاد و همدلی است. ورزشی که به انسان می آموزد تنها و با تکیه به فرد
نمی توان در مسیر موفقیت حرکت کرد. برای همین است مرشدی که بر سردم می نشیند با نوای عرفانی خود ورزشکاران را برای انجام ورزشی که نماد اتحاد و همدلی انسانهاست به تمرینات جمعی فرا می خواند.
خیر و حامی ورزش پهلوانی آنگاه افزود: هرچند گاهی اوقات برخی مسائل باعث می شود تا گسستگی هایی بین ورزشکاران ایجاد شود، اما در سال جدید باید تلاش کنیم تا این مسائل را دور بریزیم، چراکه اینها ، فاصله و گسستگی و بالطبع کینه را به همراه می آورد.
پیشکسوت صاحب زنگ ورزش زورخانه ای تصریح کرد: ورزش باستانی درنخستین آموزه های اخلاقی اش، ورزشکارانش را به مودت، انسان دوستی و توجه به هم نوع ترغیب می کند، چرا که این ورزش بر مبنای تعالی انسان استوار شده است و نخستین اصول تعالی هم خدمت رسانی و توجه به هم نوع است .
حامی ورزش باستانی گفت: صله رحم در این روزهای کرونایی بریکایک ورزشکاران واجب است. خادم اهل بیت (ع) اظهار داشت : اگر ورزش باستانی از شما بخواهد علاوه بر اینکه از دوستان خود در زورخانه ای که ورزش می کنید، دیداری داشته باشید یا اینکه توصیه می کند به طور دوره ای به زورخانه های دیگر نیز سر بزنید ،برای این است که بتوانید جویای وضعیت دیگران نیزباشید تا اگر یکی از اعضای خانواده ورزش زورخانه ای دچار مشکل شد پیش ازاینکه غیر به یاریش بشتابد و او شرمنده شود ،شما که جزیی از او هستید، یاریش کنید.
او با تاکید براینکه کرونا این روزها بیداد می کند ، اظهار داشت: در سال نو بیایید مردم نوازی و حفظ حرمتها را سرلوحه کار خود قراردهیم چرا که عمر انسان به قدری کوتاه است که شاید روزی برسد که عزیزترین هایمان دیگر کنارمان نباشد و ما در حسرت روزهای گذشته بمانیم .
وی ادامه داد: ورزش باستانی به وجود همه اعضای خانواده اش نیازمند است و وجود هریک از ماست که می تواند رونق زورخانه ها و درسطح کلان اعتلا و احیای ورزش باستانی را در پی داشته باشد.
سید احمد میری درخصوص برنامه ریزی و سیاستگذاری برای این ورزش ملی ومذهبی کشورمان گفت : خوشبختانه نسلی با تجربه وارد عرصه ورزش زورخانه ای شده است که با ایده هایی بکر و نو می توانند شرایط را برای این ورزش به
گونه ای دیگر رقم بزند .
وی با پیشنهاد به مسوولان ورزش زورخانه ای گفت: شما می توانید با بهره گیری از دانش این عزیزان که به روز نیز می باشد در مسیر برنامه نویسی برای سال جدید بهره بگیرید، چراکه قشر جوان ما روشنفکر ،صاحب اندیشه، آشنا با علوم و فن آوری روز هستند .
وی همچنین بر حفظ سنتها تاکید کرد و خواستار ایجاد شرایط متعادل برای پیوند سنت های ورزش زورخانه ای وشرایط روز شد و گفت: برای معرفی این ورزش به نسل جوان و خارج مرزهای ایران باید این ورزش را همگام با علوم روز کرد و اینکار تنها با بهره گیری از دانش نسل نو و تجربیات پیشکسوتان میسر می شود.
میری درپایان گفت: در این شرایط کاملا کرونایی ماسک بزنیم و با رعایت فاصله اجتماعی از خود و خانواده محافظت کنیم .
سعید کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>