مرادی : شرایط خطرناک است ، حتما در زورخانه هم ماسک بزنید

پیشکسوت اسبق کشتی و حامی ورزش زورخانه ای در روزهای کرونایی بی توجهی به برنامه های توسعه ای و کمبود فضای فیزیکی و هدایت استعدادها را از جمله مهم ترین مانع توسعه ورزش باستانی در پایتخت دانست .
مهندس محسن مرادی دولابی که از چهره های خوب کشورمان می باشد و دستی هم در امور خیر دارد به خبرنگار ما در آستانه سال ۱۴۰۰ گفت: نبود فضای فیزیکی مناسب مهم ترین مانع توسعه ورزش باستانی در تهران و برخی شهرستانهاست که دارای
پتانسیل های بالا در این رشته هستند .
او که تلاش بسیاری برای شکوفایی این ورزش کرده ، براین باور است با تکیه بر علاقه مندی گسترده جوانان و پشتکار پیشکسوتان، این رشته در پایتخت و استان ها پیگیری و استعداد ها شناسایی می شود .
وی همچنین گفت: امیدوارم در سال جدید با شکست کرونا به این وضعیت رسیدگی شود و ورزش باستانی شکوفا گردد.
دولابی با تاکید بر توسعه فرهنگ و منش ورزش باستانی که برگرفته از روح جوانمردی و پهلوانی است ، گفت: این فرهنگ باید در بین جوانان کشورمان گسترش پیدا کند.
مهندس محسن مرادی دولابی ادامه داد : ورزش باستانی و زورخانه ای با فرهنگ اسلامی ما عجین شده است بنابراین باید در جامعه نهادینه و گسترش یابد.
او در ادامه با بیان اینکه امروزه ورزش های باستانی در سطح بین المللی گسترش یافته ، گفت : آنچه که مایه مباهات است این است که این رشته ریشه در تمدن ایران دارد.
این خیر و حامی ورزش کشور در ادامه با تصریح براینکه گسترش ورزش باستانی در استان ها باعث گسترش کلام معنویت در سطح جامعه می شود خاطر نشان ساخت: زورخانه از دیرباز مسجد دوم مردم ایران بوده است و باید تلاش کنیم این فضا در کشور گسترش پیدا کند .
پیشکسوت اسبق کشتی و هیات مدیره زورخانه شهدای دولاب همچنین با اشاره به فرارسیدن سال نو و تبریک عید نوروز ، نگاه مهروزانه به پیرامون را مورد توجه قرار داد و توضیح داد: در زندگى انسانها ها به خاطر کرونا خلأها و کمبودهایى وجود دارد که جز از طریق محبّت و دوستى نمى‏توان آن را جبران نمود .
وی توضیح داد : در این میان کودکان یتیم بیش‏ترین نیاز را احساس مى‏کنند. آنها در اثر از دست دادن پدر و یا مادربه دلایل مختلف از جمله کرونا از سرچشمه محبّت دور افتاده و بیش از هر چیز به نوازش و محبّت محتاج هستند و براى این احساس عاطفى و روحى، خواه ناخواه در انتظار پاسخ هستند که این نیاز در ایامى مثل عید نوروز بیش‏تر حس می شود .
این ورزشکار در ادامه به تاکیدات و تعالیم قرآن کریم در این خصوص اشاره کرد و با بیان اینکه احسان و نیکى به ایتام به عنوان یکى از زمینه‏هاى سازندگى اخلاق و مبارزه با بخل و غرور و مفاسد اخلاقى است ، یادآور شد : پذیرایى از یتیم یک ارزش و معیار براى انسان تکامل یافته و نیکوکار است و باستانی کاران در این راستا وظایف سنگین تری برعهده دارند .
وی در ادامه با تصریح براینکه جامعه ورزش باستانی از علی(ع) به عنوان الگوی رفتاری خود نام می برند در این خصوص به بخشی از بیانات ایشان اشاره کرد و گفت: مولى الموحدین على(ع) در آخرین وصیتهایش پس از ضربت خوردن فرمودند:« اللَّهَ اللَّهَ فِی الْأَیْتَامِ فَلَا تُغِبُّوا أَفْوَاهَهُمْ وَ لَا یَضِیعُوا بِحَضْرَتِکُم؛ خدا را خدا را درباره یتیمان، نکند آنان گاهى سیر و گاهى گرسنه بمانند و حقوقشان ضایع گردد.»
وی تاکید کرد : در آستانه نیمه شعبان ؛ فقرا و یتیمان را فراموش نکنیم. وی در پایان گفت : در این روزها حتما ماسک بزنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>