حمید کریمی بازیگر : سال سختی برای اهالی هنر رقم خورد

حمید کریمی بازیگر جوان سینما و تلویزیون که اولین تجربه سینمایی اش تحت عنوان رقص دلفین ها به کارگردانی علیرضا امینی به جشنواره فیلم فجر نرسید ، در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ضمن آرزوی سلامتی برای ملت عزیز ایران در روزهای کرونایی با ما به گفتگو نشست که حاصل آن را در ذیل خواهیم خواند:

اولین بار که مقابل دوربین قرار گرفتید چند سال داشتید و آن کار چه نام داشت؟
متولد ۱۳۶۳ تهران هستم و درست هفت سال سن داشتم که به دعوت عبدالرضا اکبری در مجموعه سیمای مدرسه در یک قسمت ایفای نقش نمودم و همین باعث شد تا با رویای بازیگر شدن زندگی کنم و در اوقات فراغت فیلم ببینم و حتی در خلوت برای خودم اتودهای بازیگری بزنم.

چرا در خلوت؟
به خاطر اینکه پدرم زنده یاد عزت الله کریمی با حضورم در این عرصه موافق نبود و بیشتر دوست داشت در عرصه مطبوعات حضور داشته باشم و تحصیلاتم را پیگیری کنم.

با گذشت زمان این رویای کودکی به واقعیت تبدیل شد؟
بله رفته رفته و با پایان یافتن تحصیلات، پدرم راضی شد و توانستم به آنچه از بچگی به آن فکر می‌کردم دست پیدا کنم . ضمن اینکه علاوه بر بازیگری در عرصه مطبوعات هم حضور پیدا کردم و در هر دو عرصه فعالیتم را پیگیری کردم.

گرایش شما بیشتر به کدام سمت است؟
چون علاوه بر اطلاع رسانی، مدیریت فنی چند نشریه را برعهده دارم بیشتر به سمت مطبوعات کشیده شدم ولی با به دست آمدن اوقات فراغت در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیون ایفای نقش می کردم.

در کدام رسانه فعالیت دارید و وظایف شما چیست ؟
در هفته نامه رخصت پهلوان ، ماهنامه خط پایان و مدال آوران به عنوان مدیر فنی و طراح هنری مشغول فعالیت هستم، در ماهنامه تقدیر به عنوان مسئول فنی و خبرنگار مشغول انجام وظیفه هستم، ضمن اینکه در پایگاه خبری رخصت پهلوان آنلاین نیز مسئولیت هایی بر عهده دارم.

با این مشغله کاری چطور می توانید بازیگری را دنبال کنید؟
با هماهنگی قبلی و به دست آمدن اوقات فراغت در مقابل دوربین قرار می‌گیرم لذا امیدوارم بتوانم انتظارات را برآورده کنم .

پس از آن وقفه طولانی از چه سالی بازیگری را به طور جدی شروع کردید؟
وقفه طولانی به خاطر تحصیل و به دست آوردن تجربه لازم و شرکت در کلاس های مختلف بازیگری بود. به هر حال این قصه تا سالهای ۹۶ ادامه داشت تا اینکه به دعوت محمد حجت ذیجودی جهت حضور در سریال عمودیها دعوت شدم و در دو قسمت این سریال حضور پیدا کردم. بعد از آن هم در سریال « همسرایی « به کارگردانی حسین تبریزی ایفای نقش کردم و عملاً سال خوبی برایم رقم خورد.

این اتفاقات خوب بازهم ادامه داشت ؟
بله از سال ۹۷ اتفاقات خوبی برایم رقم خورد و در این مدت در بیش از دو سریال تلویزیونی ،دو تله فیلم و چندین تئاتر ایفای نقش نمودم ، ضمن اینکه در سال ۹۹ در اولین فیلم سینمایی خود تحت عنوان « رقص دلفین ها» به کارگردانی علیرضا امینی ایفای نقش نمودم که به جشنواره فیلم فجر نرسید و نمایش آن به زمان دیگری موکول شد .

در این شرایط کرونایی چه کردید؟
با ورود کرونا به کشورمان اکثر فعالیت‌ها متوقف شد لذا ما هم خانه نشین شدیم و به همین علت فعالیت خاصی انجام ندادیم. تئاتر آزاد به کل تعطیل شد و به علت همین شرایط کمتر مقابل دوربین هم رفتم .

یعنی در دوران کرونا فعالیت تصویری نداشتید ؟
چند ماه اول فعالیتی نداشتم ولی بعد از ۶ ماه به دعوت علیرضا عارفی برای بازی در فیلم های «سفر ناخواسته» و « عروس آسمان» و همچنین بازی در فیلم «رقص دلفین ها « پاسخ مثبت دادم و در واپسین روزهای سال ۹۹ در فیلم کوچه ژاپنی ساخته امیر حسین ثقفی بازی کردم.

هم اکنون چه می کنید ؟
برای بازی در سریال نمایش خانگی تحت عنوان « سودا» به کارگردانی ایمان یزدی و تله فیلم «باشگاه زن ذلیلان» به کارگردانی فرهاد طب نوری دعوت به همکاری شده‌ام .

چه فیلم هایی آماده نمایش دارید ؟
اکنون تله فیلم «پهلوان هرگز نمی میرد» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد کریمی را آماده نمایش دارم که قرار است ماه مبارک رمضان از شبکه دو پخش شود . ضمن اینکه سریال «همسرایی « کار حسین تبریزی و تله فیلم «عروس آسمان» را هم در نوبت پخش دارم. اگر سینما هم باز شود با دو فیلم رقص دلفین ها و کوچه ژاپنی کارهایم به روی پرده خواهد رفت.

کدام یک از نقشهایتان را بیشتر دوست دارید ؟
کارم در نمایشنامه « عروس فرنگی» کار مرتضی مقدم و تله فیلم « پهلوان هرگز نمی میرد» به تهیه کنندگی محمد کریمی را بیشتر دوست دارم .

حرف آخر ؟
در این روزهای کرونایی برای ملت عزیز ایران آرزوی سلامتی دارم و از پایگاه خبری رخصت پهلوان آنلاین نیز برای این گفتگو سپاسگزارم و اعلام می‌کنم که کرونا دلتنگی ها را بیشتر کرده است و روزگار سختی را برای عموم مردم به ویژه هنرمندان و اهالی هنر قم زد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>