غیبت قهرمان کشتی المپیک به دلیل ابتلا به کرونا

دارنده مدال‌های طلای کشتی آزاد جهان و المپیک به دلیل ابتلا به کرونا حضور در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک را از دست داد.
ولادیمیر خینچگاشویلی دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ از گرجستان که قرار بود برای کسب سهمیه وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی گزینشی المپیک در صوفیه بلغارستان به میدان برود، به علت ابتلا به کرونا حضور در این رقابت‌ها را از دست داد.
خینچگاشویلی ۳۰ ساله که مدال‌های طلای جهان ۲۰۱۵ و طلای المپیک ۲۰۱۶ در وزن ۵۷ کیلوگرم را در کارنامه خود دارد، در این‌باره اظهار کرد: هیچ کس نمی‌داند چه اتفاقاتی در انتظار ماست. امیدوارم جایگزین من بتواند سهمیه المپیک را برای گرجستان بدست بیاورد.
پس از ابتلای خینچگاشویلی به کرونا، قرار است بکا لومتادزه آزادکار دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۶ که چندی پیش نیز در رقابت‌های قهرمانی اروپا ۲۰۲۱ به مدال برنز وزن ۶۱ کیلوگرم رسید، پس از سال‌ها برای نخستین بار در وزن ۶۵ کیلوگرم برای کسب سهمیه المپیک در بلغارستان به روی تشک برود.
لومتادزه ۳۰ ساله پیش از این تنها یک مرتبه در سال ۲۰۱۸ در تورنمنت زیلوفسکی لهستان در وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی گرفت که از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در صورتیکه لومتادزه به سهمیه المپیک در این وزن برسد به احتمال فراوان وی راهی المپیک می‌شود و شاید با این اتفاق خینچگاشویلی حضور در المپیک توکیو را از دست بدهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>