زاهد شکرآبی : نسل جوان نیازمند الگوهای تربیتی است

حاج سید عباس زاهد شکرآبی پیشکسوت صاحب زنگ ورزش زورخانه ای در گفت و گو با خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین با اشاره به نقش تربیتی ورزش باستانی گفت: توسعه ورزش باستانی باعث رشد اخلاقیات در کشور می شود.
وی با بیان اینکه ورزش باستانی، ورزش ملی و مذهبی کشورمان است و برنامه ریزی در جهت گسترش آن یکی از وظایف هر ایرانی است، اظهارداشت: این رشته ی ورزشی به بلندای تاریخ کشورمان قدمت دارد و نادیده انگاشتن و بی توجهی نسبت به آن، یعنی پشت پا زدن به تاریخ .
خیر ورزش باستانی تصریح کرد: زورخانه ها ، مکان انسان سازی است و توسعه چنین مکانهایی باعث تغییر در الگوهای تربیتی می شود .
وی یادآور شد : نسل جوان نیازمند الگوهای تربیتی است و زورخانه ها به عنوان مکانی معنوی و مذهبی می تواند جایی مطمئن برای حضور نسل جوان شود.
حاج عباس زاهد شکرآبی ادامه داد: حضور مردم در جایی که نام ائمه اطهار(ع) بارها و بارها در آن تکرار می شود و فضایی روحانی و معنوی به وجود می آید باعث تقویت روحیه آنها خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت: ورزش باستانی ورزشی محروم و مظلوم است و نیازمند حضور کسانی است که بتوانند چراغ آن را روشن نگه دارند و من حمایت از ورزش باستانی را یکی از وظایف خود می دانم .
خیر ورزش باستانی به علاقمندان جوانی که در کشور وجود دارند، اشاره کرد و افزود: این جوانان علاقمند آموزش هستند و به اعتقاد من این تعداد زورخانه جوابگوی علاقمندان ورزش باستانی درکشور نیست .
وی ادامه داد: اگر خواهان توسعه ورزش باستانی هستیم باید تلاش کنیم تا امکانات این رشته بر اساس تعداد علاقمندان آن گسترش یابد.
حاج عباس شکرآبی یادآور شد: با توجه به کمبودهایی که دراین رشته وجود دارد باید علاقمندان ورزش باستانی دست در دست هم بگذارند و از این رشته حمایت کنند.

سعید کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>