مرادی :ورزش باستانی روح انسان را صیقل می دهد

مرادی یکی از خادمین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که در سالهای دور حضور در عرصه ورزش باستانی را تجربه کرده و نسبت به آن حس عجیبی دارد .
او هفته گذشته با حضور در تنها نشریه تخصصی ورزش باستانی و کشتی پهلوانی از ورزش های زوخانه ای به عنوان کاملترین رشته ی ورزشی نام می برد و می گوید: این ورزش نه تنها سلامتی جسم را تضمین می کند، بلکه روح انسان را صیقل می دهد.
مرادی در این نشست صمیمانه با اعضای هیات تحریریه رخصت پهلوان ادامه داد: ورزش باستانی ورزش اخلاقیات است ، ورزشی است که اگر تنها بیننده اش باشی چنان مجذوبت می کند که نمی توانی به راحتی از آن دل بکنی.
وی که این روزها ورزش باستانی را از بالای گود دنبال می کند ، چنین توضیح می دهد: احترام به پیشکسوت و سادات ، دفاع از مظلوم، یتیم نوازی، سفره داری ، دست گیری از افتادگان، عشق به ائمه اطهار ، صله رحم و… نکاتی است که بارها بارها در زورخانه ها به آن تاکید می شود .
او در آستانه فرارسیدن ایام فاطمیه ضمن اشاره به خدمات زنده یاد کریمی در عرصه ورزش باستانی و انتشار نشریه رخصت پهلوان ادامه می دهد : متاسفانه به دلیل عدم توجه کافی به ورزش باستانی و کشتی پهلوانی و به دنبال آن تبلیغات رشته های وارداتی ، این رشته در میان نسل جوان کمی مهجور وناشناخته است لذا امیدوارم مسوولان ورزش کشور با معرفی شدید این رشته و به نمایش گذاشتن آن در برنامه های مختلف سیما و مشارکت در زمینه ساخت فیلم های باستانی به گسترش و معرفی آن کمک نمایند.
مرادی ادامه می دهد : ورزش باستانی پای به عرصه ی جدیدی گذاشته است، تاثیر مثبت آن بر جسم و روح افراد بر همگان ثابت شده و در میان ورزشکاران این رشته می توان اقشار مختلف را دید اما این میزان استقبال برای ورزشی که بخشی از تاریخ کشورمان است، کافی نیست لذا باید اقدامات بیشتری در جهت توسعه آن صورت بگیرد.
این خادم الحسین در پایان ضمن تشکر از تمامی تلاشگران در عرصه توسعه ورزش باستانی، از فرزندان کریمی خواست همچنان چراغ این نشریه و نام پدر را زنده نگه دارند. محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>