کریمی : در روزهای کرونایی با رعایت پروتکل ها از زورخانه ها بازدید می کنیم

صاحب امتیاز و مدیرمسئول رخصت پهلوان که این روزها با ترتیب دادن سفرهای مختلف استانی به منظور ایجاد فضای مناسب برای تعامل میان باستانی کاران استانهای مختلف با پایتخت نشینان ، تلاش می کند تا در جریان این سفرها آخرین اطلاعات ، اخبار و رویدادهای مربوط به این رشته را در روزهای کرونایی در اختیار علامندان قرار دهد، از سفر اعضای رخصت پهلوان به استان کرمان هم خبر داد .
او که پس از سفر به استان قم با تنی چند از پیشکسوتان عرصه هنر و ورزش زورخانه ای به یزد سفر کرده بود به دیدار باستانی کارانی رفت که در زورخانه شاه مردان یزد تمرینات خود را پیگیری می کنند .
محمد کریمی درمیان ورزشکاران زورخانه شاه مردان یزد ابراز خوشحالی کرد . وی با بیان اینکه توسعه ورزش زورخانه ای به معنای گستره ی آموزه های معنوی و بیان نام ائمه اطهار (ع) و گسترش فرهنگ علوی و دین مبین اسلام است اظهار داشت : افتخار خانواده ورزش زورخانه ای به این است که با تاسی از فرهنگ مولای متقیان علی (ع) از هرگونه تعلقات دنیوی دل کنده و تلاش می کند تا در مسیر انسان سازی و تعالی اخلاقی گام بردارد که همه اینها فرصت ایجاد جامعه ای سالم را فراهم می کند .
او با ابراز خوشحالی از تشکیل جمع های ورزش باستانی با حضور اکثر اقشار جامعه در رده های مختلف سنی در یزد گفت: با وجود تعداد اندک زورخانه و فاصله مکانی میان محل زندگی مردم و این مکان ورزشی، شاهد حضور گسترده علاقمندان این رشته هستیم که این خود بیانگر این است که ورزش دربین مردم این شهر جایگاه خود را یافته است .
وی با مهم خواندن این موضوع اظهارداشت : دراین بین نقش پیشکسوتان بسیار مهم است چرا که آنها می توانند با بهره گیری ازاین فضاء ؛ آنچه که به عنوان مبانی اخلاقی دراین رشته ورزشی مورد تاکید قرار گرفته برای نسل جوان تبیین کنند تا تمامی ابعاد این ورزش در میان جوانان گسترش یابد .
مدیر مسوول رخصت پهلوان یادآور شد : نسل جوان پرچمدار ورزش زورخانه ای هستند و باید تمامی این ورزش را بدون کم و کاست بیاموزند تا آنها نیز این ورزش را دراختیار نسل های بعدی قراردهند .
وی تصریح کرد: نباید فرصت جوانان به روزمرگی بگذرد و حالا که آنها در این مکان گرد هم آمده اند باید آنها را به سمت اهدافی که ورزش زورخانه ای برای آن تشکیل شده ، رهنمون کرد .
محمد کریمی از نسل جوان به عنوان نسلی آگاه و روشن نام برد و افزود : درکنار آموزش های ورزشی نباید از تخصص و تجربه آنها نیز غافل ماند چرا که با دانش آنها می توان زمینه رشد وتوسعه را مهیا کرد .
وی در ادامه با بیان اینکه با مشکلات زورخانه داران و اساسا این ورزش آشنا هستیم به نقش حمایتی خیرین و سفره داران اشاره کرد و افزود : می توان از حمایت این بزرگواران بهره گرفت .
نویسنده و کارشناس ورزش زورخانه ای تعامل و تبادل اطلاعات را در این ورزش مهم دانست و عنوان کرد : متاسفانه این ورزش باکمبود اخبار و اطلاعات مواجه است و استانها در انجام این امر بسیار کوتاهی می کنند لذا این موضوع باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد چون اخبار ورزش ملی ومذهبی کشورمان باید در صدر اخبار قرار بگیرد .
وی گفت: درعصر ارتباطات اینترنت و کامپیوتر به سر می بریم و با این امکانات باید تلاش کنیم تا این ورزش و تبعات مثبت آن را در دنیا گسترش دهیم و دراینجا بی تردید نقش جوانان خوش فکر این استان بیش از پیش نمود پیدا می کند .
مدیر مسوول رخصت پهلوان همچنین به تغییر و تحولاتی که در فدراسیون ملی کشورمان به وقوع پیوسته اشاره کرد و با مثبت خواندن آن گفت: حضور یک فرد کاربلد در راس هدایت فدراسیون زورخانه ای و کشتی پهلوانی را باید به فال نیک گرفت و همه ما باید به سمت او برویم تا انشا الله با کمک یکدیگر این ورزش در مسیر واقعی خود قرار بگیرد .
او همچنین از حسن مسلم یزدی به عنوان یکی از چهره های خوشنام این ورزش در نائین نام برد و از وی خواست با ایجاد فضای آموزشی بیشتر علاقمندان این رشته را به طور حرفه ای راهی زورخانه های مختلف نماید .
کریمی با مهم خواندن نقش آموزش به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین گفت : پیشکسوتان نقش مهمی در این خصوص دارند و باید دوره های آموزشی به طور جدی دنبال شود چرا که بدون آموزش علمی ، نتیجه حاصله چندان مطلوب نخواهد بود .
مدیر مسوول رخصت پهلوان گفت : در روزهای کرونایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی به استانهای دیگر سفر خواهیم کرد و گزارشات مبسوطی تهیه خواهیم نمود.
تهیه کننده فیلم پهلوان هرگز نمی میرد افزود : بزودی در رفسنجان فیلم جدید خود را خواهیم ساخت.

وی در ادامه به سفر تیم رخصت پهلوان در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی به استان کرمان خبر داد و افزود : دید و بازدید وتعامل ورزشکاران با یکدیگر از سنتهای اصیل این ورزش است که باید گسترش یاید .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>