صید ماهی‌های طلایی هدف رخصت پهلوان است

رخصت پهلوان به دنبال سوسوی چراغی است که سالهای سال در این دیار، راهنمای بهتر زیستن مردم بوده است و این، همه وجهه همت رخصت پهلوان است. شاید چیزی که این نشریه را از سایر نشریات مشابه خود متفاوت می‌سازد، همین باشد.

رخصت پهلوان در لابلای برگهای گوناگون دفتر ورزش و هنر این سرزمین، در جستجوی چیزی است که گمان می‌رود از آن غافل شده‌ایم.
عرصه ورزش و هنر ما همچون کتاب قطوری است که در جای جای آن می‌توان خصلت‌های اخلاقی و رفتارهای ارزشی را به تماشا نشست، چنین می‌اندیشیم که امروزه به راستی فلسفه هنر برای هنر و ورزش برای ورزش منسوخ شده و هر جامعه‌ای خصوصا جامعه ما به شدت نیازمند آموختن درس اخلاق از ضلال هنر و ورزش است. خوشبختانه این دو عرصه دارای قابلیت بسیار بالایی برای عرضه و ارائه ارزشهای والای ارزشی است لذا ما می‌خواهیم چراغ بر کف، از این میدان به آن میدان، از این ورزشگاه به آن ورزشگاه و از این جمع ورزشی به آن جمع هنری برویم تا منش‌های والای انسانی را در سایه توپ و شوت و گل و میل و کباده و گود و… بجوییم.
باید گفت منش‌ها و کردارهای پهلوانی از قبیل جوانمردی، گذشت، ایثار، بخشش، خیرخواهی، مردم‌داری، مهربانی و… از نیازهای مبرم جامعه امروز ماست و خوشبختانه عرصه ورزش و خصوصا ورزش باستانی و کشتی پهلوانی سرشار از این منش‌ها و کردارهای پهلوانانه است. اینک باید همه کسان از این زاویه به میدان ورزش بنگرند، و آن ارزشهای والا را به صورت برجسته به جامعه معرفی کنند.
غرض اینکه رخصت پهلوان همچون ماهیگیری است که از دریای ورزش و هنر، ماهی‌های طلایی صید می‌کند. امروزه اخلاق و اخلاقمندی، طلایی‌ترین هدیه است که می‌توان به نسل امروز تقدیم داشت و زهی سعادت برای ما که این دریا، سرشار از ماهی‌های طلایی است.

محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>