ورزش‌های زورخانه‌ای با تاریخ ملی گره‌خورده است

رئیس ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل گفت: ورزش‌های زورخانه‌ای دارای هویت ملی و تاریخی است و با تاریخ کشور گره‌خورده است.
محمد شهبازعلیزاده اظهار کرد: انتظار می‌رود بسط و گسترش ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در دستور کار تمام نهادهای ورزشی و فرهنگی قرار گیرد تا ضمن معرفی این رشته‌های ورزشی، افراد مستعد و علاقه‌مند را راهی زورخانه‌ها کنیم.
وی با بیان اینکه این رشته‌های ورزشی در بین مردم ارج‌وقرب خاصی دارد، تشریح کرد: نگاه مردم به این رشته‌های ورزشی، نگاه خاصی است و این نگاه خاص باید در بین مسئولان و فعالان فرهنگی هم جایگاه خود را پیدا کند.
رئیس ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها در تأیید این رشته ورزشی سخن گفته‌اند، ادامه داد: تلاش ما بر این است که این رشته‌های ورزشی را در شهرستان‌های مختلف استان فعال کنیم تا بتوانیم افراد علاقه‌مند را جذب این رشته‌ها کرد.
شهبازعلیزاده با بیان اینکه ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی هویت فرهنگی و حتی دینی دارد، اضافه کرد: این رشته‌های ورزشی بافرهنگ فتوت و جوانمردی گره‌خورده است و هیچ رشته ورزشی این‌چنین به مسائل فرهنگی و فتوت و جوانمردی نزدیک نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>