امام جمعه قزوین: «ورزش زورخانه‌ای» مهد پرورش جوانمردان است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین در مراسم تجلیل دو تن از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای گفت: ورزش زورخانه‌ای سنتی ارزشمند و مهد پرورش جوانمردان است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تجلیل دو تن از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای استان قزوین که در زورخانه شهید رجایی برگزار شد، با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای سنتی ارزشمند و مهد پرورش جوانمردان است، اظهار کرد: پیغمبران آمدند که جوانمرد پرورش دهند، اگر گفتند شجاع باشید برای جوانمردی بود، نمی‌شود جوانمرد باشیم اما شجاع نباشیم، پیغمبران آمدند به ما صداقت را آموختند، یعنی نمی‌شود انسان جوانمرد باشد بدون اینکه صداقت داشته باشد، پیغمبران آمدند تا ما بصیرت داشته باشیم.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: اکنون که اشرار صهیونیستی، آمریکایی، سعودی و منافقین همه با هم یک معجون شیطانی درست کرده و به جان مردم انداخته‌اند، چنین محافلی برای تجدید عهد و پیمان های مان را تقویت کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: ما با شهدای گرانقدر عهد و پیمان داریم، هر کدام از این عزیزان ماجراهای حماسی دارند، مگر می‌شود آن‌ها را فراموش کنیم، مگر می‌شود ما حماسه‌آفرینی‌های مرحوم سید علی‌اکبر ابوترابی را طی آن همه سال در زندان‌های بعثی‌ها فراموش کنیم، مگر ما می‌توانیم حماسه‌آفرینی‌های شهید بابایی و شهید لشگری را فراموش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بزرگان ما امثال آیت‌الله باریک‌بین، آیت‌الله شالی، آیت‌الله ابوترابی و همه بزرگان این مرز و بوم به‌عنوان سرمایه‌های معنوی ما قابل فراموش شدن نیستند، همه ما متأثر از این عزیزان بوده‌ایم، آن‌ها روی ما اثر گذاشتند و به‌عنوان استاد در پرورش ما نقش بسزایی داشتند.
آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: مگر می‌توان شهید مظلوم و گرانقدر، مرحوم طیب رضایی را فراموش کرد، امروز از اصطلاحی تحت عنوان سرمایه اجتماعی استفاده می‌شود، معدن این سرمایه اجتماعی و استان قزوین سهم بالایی در این سرمایه ارزشمند اجتماعی دارد، امیدواریم قدر این سرمایه‌ها را بدانیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>