سید احمد میری : ورزش زورخانه ای باید در سراسر کشور گسترش پیدا کند

احمد میری

سید احمد میری پیشکسوت صاحب زنگ ورزش باستانی نگاه توسعه ای به ورزش ملی را زمینه ساز رونق بخشی به آن دانست .
او که این روزها در کنار ورزش در امور خیر نیز پیش قدم می شود می گوید : این ورزش سراسر آموزه است و باید از این ورزش همانند دانشگاه درس چگونه زیستن را آموخت.
میری همچنین اضافه کرد: توجه به مسایل مختلف از جمله صله رحم، بررسی وضعیت درماندگان ، کمک به فقرا ویتیمان ، ایجاد پناهگاه برای بی پناهان نکاتی است که در ورزش زورخانه ای به شدت مورد تاکید
قرارگرفته است.
او در ادامه به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین گفت :اینها در علم جامعه شناسی نکات بسیار مهمی است و کمک می کند تا شرایط بهتری برای تمامی مردم برای زندگی ایجاد شود .
این ورزشکار خوشنام کشورمان با تصریح براینکه ورزش زورخانه ای باید در سراسر کشور گسترش پیدا کند ، گفت: با توسعه این رشته ، نکات اخلاقی رونق داده می شود و شرایط اجتماعی تسهیل می یابد .
او در ادامه توجه به پیشکسوتان را بسیار مهم خواند و افزود : ورزش زورخانه ای ورزشی است که سینه به سینه از گذشتگان به ما انتقال یافته است و هم اکنون باید از پیشکسوتان نکات مربوط به ورزش زورخانه ای را آموخت.
او گفت: پایه و ستون ورزش زورخانه ای بزرگان ما هستند که متاسفانه گاها مورد بی توجهی قرار می گیرند این درحالی است که در آیین ورزش زورخانه ای پیشکسوت از جایگاه به خصوصی برخوردار است .
پیشکسوت صاحب زنگ ورزش باستانی گفت : حرمت گذاری به پیشکسوت در هر عرصه ای از جمله هنر ، فرهنگ و ورزش امری بسیار مهم است و باید از سوی مسوولان وبرنامه ریزان مورد توجه قرار بگیرد و این مساله فرهنگ سازی شود .
وی همچنین یادآور شد : بسیاری از سنتها و آیینها و باورهای ما به دلیل مشغله زیاد مورد بی توجهی قرار
گرفته اند که باید احیا شود.
سید احمد میری در ادامه و با توجه به برپایی مراسم مختلف مذهبی گفت: باید سیره و روش مولای متقیان را سرلوحه ی کار های خود قرار دهیم و با اتحاد و همدلی ورزشی را که با نام ائمه شروع و پایان می پذیرد را در سراسر کشور و جهان گسترش و توسعه دهیم و برای شکوفایی آن از هیچ کوششی دریغ نکنیم .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>