ورزش زورخانه‌ای، برای مردم ما بسیار مهم است

«ورزش پهلوانی»‏؛ که آمیزه به خصلت فداکاری و «جوانمردی» است مشتمل بر صدق و صفا، فروتنی، خودشکنی و پرهیز از خودخواهی، خودبینی و سفر باطنی به مرزهای لایتناهی حق‏ پرستی، حق‏ جویی و حق‏ طلبی است.

در یک کلمه «اعتلای معنویت» همراه با پرورش جسم و قدرت جسمانی در آحاد جامعه ما
می­ باشد. چنان­که در گذشته نه‏ چندان دور در کثرت شهرهای ایران، «پهلوانان» در
«زورخانه‏ ها» یکی از با اخلاق ترین چهره‏ های مردمی و تکیه‏ گاه قابل اعتماد برای قشر ضعفا و مظهر «احقاق حق»، شجاعت و ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و مقابله با ستم و ستمگری بوده است.
اما واقعیت این است که ورزش باستانی برای ما نه یک ورزش بلکه یک تاریخ و یک فرهنگ است و این رشته در تاریخ گذشته ما توام با گذشت، فداکاری، مردانگی و جوانمردی بوده و برای احیای این فضایل باید این فرهنگ را رشد و توسعه داد.
و انچه اهمیت دارد این است که برای رشد سنت­ ها و خصلت­ های ویژه پهلوانی که همان دیانت و جوانمردی است باید فضای فرهنگی ورزش زورخانه ‏ای حفظ و تقویت شود.
هرزمانی که نگاه به این ورزش تغییر پیداکرده است تلاش‌ها در راستای ورزش همگانی و قهرمانی بیشتر شده است و این تغییرات را همواره باید مثبت و به سمت پیروزی دانست.
ورزش زورخانه‌ای، برای مردم ما بسیار مهم است.
این ورزش ریشه در تمدن ایرانی اسلامی دارد و باید در کشور توسعه پیدا کند.
اگر ورزش پهلوانی توسعه پیدا کند، حق‌جویی و اعتلایی معنویت در جامعه افزایش پیدا می‌کند و در زمان‌های دورتر این ورزش نماد شجاعت و مقابله با ظلم در جامعه بوده است.

ورزش زورخانه ای نمادی از جامعه اسلامی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره برافزایش توانمندی این ورزش در سطح کشور تأکیددارند. امیدواریم با تلاش بیشتر. این مهم تحقق ببخشیده شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>