صاحب امتیاز رخصت پهلوان :مبنای ورزش زورخانه ای احترام و ارزش گذاری به نوع بشر است

صاحب امتیاز و مدیر مسوول هفته نامه رخصت پهلوان با اشاره به اینکه ورزش زورخانه ای ورزشی برگرفته از اخلاق، فرهنگ، ادبیات و هنر و کاملا ارزشی است، گفت: در توسعه این ورزش می توانیم از ابعاد مختلف این رشته ورزشی بهره بگیریم.
او با اشاره به تاکید اخلاقیات درآموزه های ورزش ملی کشورمان اظهار داشت :مبنا و اساس ورزش زورخانه ای احترام به دیگران و ارزش گذاری به نوع بشر و ایجاد فضای امن برای زندگی است.
این کارشناس ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی که در حاشیه سفر به کاشان با هنرمندان و پیشکسوتان عرصه ورزش سخن می گفت ورزش زورخانه ای را ورزشی مذهبی و فرهنگی توصیف کرد که برای رونق بخشی به آن باید جامعه هنری با خانوده ورزش زورخانه ای همراه شوند.
او در ادامه سجایای اخلاقی و مبانی ارزشی این ورزش را مورد توجه قرار داد و به عنوان مثال گفت :ورزشکار در این رشته ورزشی با وضو وارد گود می شود و از ابتدای ورود به گود احترام به دیگران و بزرگان را باید سرلوحه فعالیت خود قرار دهد. خوب این موضوع شاید در رشته های دیگر نیز دیده شود اما در ورزش زورخانه ای به عنوان یک اصل پیگیری می شود.
کریمی ادامه داد: سادات در این ورزش از احترام بالایی برخوردار هستند و ورزشکاران باید به سادات و بزرگان احترام بگذارند ضمن اینکه سلام و صلوات در جای جای فعالیت های ورزشی این رشته ورزشی وجود دارد.
او گفت : اخلاق در دنیای امروز حلقه مفقوده محسوب می شود بنابراین می توان با بهره گیری از هنرنویسندگان، بازیگران، سجایای اخلاقی و مبانی ارزشی را در جامعه تسری داد . این کارشناس ورزش
زورخانه ای که خود از بانیان برگزاری سفر به مشهدالرضاست می گوید: امیدوارم با تداوم چنین سفرهایی راه تعامل جامعه هنری و ورزش گشوده شود و ما شاهد آثار هنری با مضامین پهلوانی و زورخانه ای باشیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>