فعالیت بیش از ۲۰ زورخانه در سطح استان کرمانشاه

رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی‌‎ها برای توسعه ورزش زورخانه‌ای در کرمانشاه، گفت: بدنبال رونق دوباره ورزش زورخانه‌ای در استان هستیم.

سالار احمدزاده  زورخانه کهن، علمدار و بیژن را از قدیمی ترین زورخانه‌های استان برشمرد و  گفت: طی صد سال گذشته در هرکدام از این زورخانه‌ها پهلوانان بزرگی رشد و تربیت شدند که یاد و خاطره آنها برای مردم کرمانشاه افتخار است.

او  بااشاره به قدمت این زورخانه‌ها، گفت: باتوجه به دیرینگی این زورخانه‌ها، هرچندسال یک بار برنامه مرمت و نوسازی آنها را در دستور کار داریم تاکنون زورخانه کهن(سنگ تراش‌ها) به ثبت ملی رسیده و درتلاشیم تا زورخانه‌های قدیمی دیگر را نیز به سمت ملی شدن ببریم.

او  در ادامه باشاره به فعالیت بیش از ۲۰ زورخانه در سطح استان، عنوان کرد: تا چند دهه پیش به واسطه رونق فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای، تعداد زورخانه‌های استان هم بسیار بالا بود، اما طی چند دهه اخیر این رشته در کرمانشاه دچار رکود شده و تعداد زورخانه‌ها هم کم شدند.

او بابیان اینکه راه اندازی این رشته پس از پارک کوهستان در پارک شیرین هم در دستورکار قرار گرفته،، عنوان کرد: همچنین این رشته را در یکی از حسینیه‌های شهر و مسجد النبی(ص) تاق بستان هم راه اندازی کرده‌ایم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>