جهانیان : امیدوارم در سال ۱۳۹۹ شاهد شکوفایی هرچه بیشتر ورزش کشورمان باشیم

پیشکسوت کشتی گفت: امیدوارم در سال ۱۳۹۹ شاهد شکوفایی هرچه بیشتر ورزش کشورمان ، به ویژه ورزش کشتی و باستانی باشیم .
منصور جهانیان اظهار داشت: منش ورزش باستانی و زورخانه‌ای به لحاظ ترویج روحیه پهلوانی، جوانمردی، نیاز جامعه امروزی ما است.
وی افزود: ورزش زورخانه‌ای که ریشه در فرهنگ و تاریخ ایران دارد، در انتقال مفاهیم دینی، احترام به رسوم و هنجارهای اجتماعی و اخلاقی بسیار حائز اهمیت است.
جهانیان ادامه داد: این ورزش که آمیزه به خصلت فداکاری و جوانمردی است، باید در مدارس و در بین جوانان گسترش یافته و فضای فرهنگی ورزش زورخانه‌ای حفظ و تقویت شود.
او که از پیشکسوتان عرصه کشتی است دل نگرانی هایش را در خصوص توسعه این ورزش ملی بیان می کند و می گوید: مردم ما بسیار به این رشته علاقمند هستند و برایشان این رشته جایگاه ویژه ای دارد‌.
این خیر و حامی ورزش توضیح داد: دنیا برروی این ورزش سرمایه گذاری هنگفتی کرده است تا مدالهای این رشته را بنام خود ثبت کند.
او افزود: هم اکنون که مدعیان و قهرمانان این رشته سکان مدیریت آن راعهده دار شده اند انتظار خانواده کشتی بیش از پیش شده است .
جهانیان در گفتگوی نوروزی با رخصت پهلوان آنلاین یادآور شد: ترویج و رونق ورزش زورخانه‌ای به منظور توسعه فضیلت پهلوانی در فضای فرهنگی کشور خصوصاً نسل جوان ضروری است.
وی با اشاره به قدمت و پیشینه ورزش زورخانه‌ای در کشورمان، بیان کرد: باید متولیان تعلیم و تربیت زمینه آشنایی دانش آموزان را با ماهیت و فلسفه این رشته فراهم کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن سال نو یادآور شد: قرار است باز هم «سال نو» میهمان خانه های ما شود و زندگی های ما را «نو» کند و من خواستم از طریق این نشریه فرا رسیدن نوروز را تبریک بگویم.
او گفت: امسال، نوروز، عطر و بوی دیگری هم همراه دارد؛آن هم بهاری از نوع دیگر است.
او یادآور شد : اگر ره آورد بهار، نو شدن، رشد، بالندگی و طراوت است، طراوت روح و جان هم در سایه عشق ورزی به انسانها و مخلوقات دیگر است و این مهم به شرطی رخ می نماید که با «بهار معنویت» همراه شود.
او افزود:ولی بهار، راز و رمز دیگری هم دارد؛ نوعی حیات مجدد و رستاخیز در همین دنیاست.
بهار، نوعی نفس کشیدن طبیعت و رها شدن از زمستان است که اگر زمستان نباشد، قدر بهار هم دانسته نمی شود.
جهانیان افزود :اما من بهار را بیشتر دوست دارم و برای آمدنش، لحظه شماری می کنم چون پیام بهار، نو شدن، پوست انداختن، طراوت یافتن و تولد جدید است. اگر بخواهیم بهاری شویم، باید ما هم «رویش» داشته باشیم؛ رویشی انتخابی!او در ادامه این نکته را مورد توجه قرار داد که طبق رسم، خانه و زندگی و وسایل را تمیز کرده ایم و گرد و غبار از چهره آنها زدوده ایم ،اما این سوال پیش می آید که با «خانه دل» چه کرده ای؟

دردانه قرقانی نژاد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>