زورخانه ذوالفقار چراغ این رشته ورزشی را در زنجان روشن نگه داشته است

رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان زنجان، گفت: در زمان حاضر زورخانه ذوالفقار زنجان در روزهای کرونایی، فعال است اما هفت باشگاه دیگر همچنان تعطیل هستند.
محمود میرزایی، افزود: این زورخانه دولتی پس از چندین ماه تعطیلی، فعالیت مجدد خود را با رعایت دستورالعمل های ابلاغی و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به صورت محدود و کم تعداد، آغاز کرده است.
وی اظهار داشت: زورخانه ذوالفقار، به صورت روزانه پس از تمرینات ورزشکاران با مواد شوینده و بهداشتی، ضد عفونی کامل شده و هر هفته نیز نسبت به سمپاشی و گندزدایی محل اقدام می شود تا سلامت فعالان این عرصه ورزشی، حفظ شده و جانشان با تهدید و خطر مواجه نشود.
میرزایی با تاکید براینکه سلامتی، تندرستی و جان افراد بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: یک سال است که ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای زنجان به خاطر شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلا ورزشکاران در تعطیلی مطلق است.
وی با بیان اینکه در موج نخست، چهار نفر از ورزشکاران این رشته ورزشی زنجان در یکی از زورخانه ها، مبتلا به این بیماری منحوس شدند که خوشبختانه سلامتی خود را بازیافتند، افزود: شیوع ویروس کرونا باعث شد ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به سمت فضای مجازی برود و به همین منظور فدراسیون این رشته ورزشی برنامه ای را با عنوان «هر خانه یک زورخانه» طراحی کرد و در سطح استان‌های کشور به مرحله اجرا درآمد.
تعداد باشگاه‌های دارای گود این استان هشت باب است و سه باب از این باشگاه ها (باشگاه حیدریان، ذوالفقار و شریعت) در شهرستان زنجان و سه باب در ابهر و هر یک از شهرستانهای خرمدره و سلطانیه نیز از وجود یک باشگاه بهره مند هستند و باشگاه شهرستان خدابنده نیز به صورت نیمه کاره است.
زورخانه مرحوم حاج محمد تقی شریعت واقع در بازار بالا و خاتم الانبیا، نیز در شهر زنجان فعال بودند که به ترتیب در دوران رژیم طاغوت و دهه ۶۰ برچیده شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>