حشمت آرمیده :ورزش باستانی هویت ملی و مذهبی ماست

حشمت آرمیده بازیگر سینما ، تلویزیون کشورمان گفت: ورزش باستانی هویت ملی و مذهبی ماست لذا باید در حفظ آن بکوشیم
به گزارش خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین وی تصریح کرد: پیشینه ی تاریخی هر کشور هویت هرملتی است .

وی افزود: حفظ آنها وظیفه ی هریک از ماست اما واقعیت این است که در حق ورزش باستانی دراین راستا اجحاف شده است .
بازیگر سینما ، تلویزیون کشورمان ادامه داد: زورخانه ها و مردمان آن بخش مهمی از تاریخ کشورمان را تشکیل می دادند که متاسفانه به دلیل بی توجهی ، این فرهنگ تاثیر گذار واین ورزش موثر در تمامی ارتباطات اجتماعی کم رنگ شده است .
وی تصریح کرد: بسیاری از آنها که سن وسالی را پشت سر گذاشته اند، نمی توانند منکر نقش مثبت باستانی کاران و پهلوانان در رادمردی ها و جوانمردی ها باشند .
غایب بزرگ رخصتی ها به استان مرکزی گفت: چه بسیار خانواده هایی که تحت پوشش این بزرگان به آرامش رسیدند و صاحب پناهگاه شدند.
حشمت آرمیده خاطر نشان ساخت: شاید عده ای این طور معنا کنند که مناسبات امروز اجتماعی روابطی چون گذشته را پذیرا نیست اما واقعیت این است که حذف چنین مناسباتی باعث کم رنگ شدن روابط عاطفی بین مردم شده است.
وی تصریح نمود: اینکه کمتر از چند دهه چنین ارتباطاتی از بین رفته است جای تعجب دارد و اینکه با چنین سرعت باعث حذف چنین افرادی در جامعه شدیم نیاز به بررسی دارد .
بازیگر سینما ، تلویزیون کشورمان خاطر نشان ساخت: هرچند درهمین روزها هم در بسیاری از محلات قدیمی تهران و شهرستانهای کشور چنین مناسبات زیبایی وجود دارد و خانواده های نیازمند و مشکل دار برای رفع مسائلشان به این افراد مراجعه می کنند.
وی ادامه داد: فارغ از این موضوعات خود ورزش باستانی و توسعه آن تاثیرات جسمانی و معنوی بسیاری دارد که به سادگی نمی توان و نمی شود از آن گذشت، قطعا توجه به اشاعه ی این ورزش در میان جوانان باعث می شود، سلامتی به همراه نشاط معنوی به باستانی کاران تزریق شود .
وی از مسوولان ورزش کشور خواست تا با توسعه ی این ورزش امکان ، بهره گیری از تمامی نعمات این ورزش را برای همگان فراهم کنند .

او در پایان از برادران کریمی به خاطر انتشار رخصت پهلوان و حمایت از این ورزش تشکر و قدردانی نمود و برای سلامتی مدافعان سلامت دست به دعا شد. داود قاسمیان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>