خسارت جبران ناپذیرکرونا بر ورزش زورخانه ای

رییس هیات ورزش زورخانه ای و پهلوانی استان تهران اعلام کرد با شیوع کرونا از اسفند ماه تمامی فعالیت ورزش زورخانه ای و پهلوانی استان تعطیل شده است.

عباس صباغی افزود: در حال حاضر با نظر فدراسیون و ستاد ملی کرونا در ورزش فعالیت و مسابقات تا اطلاع ثانوی دایر نیست.

وی با بیان اینکه با این تعطیلی فراگیر بسیاری از فعالیت مرشدان و پرسنل مجموعه های زورخانه ای تحت تاثیر قرار گرفته است خاطر نشان کرد: رسیدگی به این موضوع نیازمند برنامه ریزی مدون است چرا که کرونا خسارت جبران ناپذیری را به ورزش تهران و کشور وارد کرده است.

رییس هیات ورزش پهلوانی استان تهران با اشاره به اینکه در راستای کمک به جامعه ورزش زورخانه‌ای، ۷۰ مرشد در سطح استان برای کمک مالی شناسایی شدند خاطر نشان کرد: از این تعداد ۴۵ مرشد تا کنون وام ۵ میلیون تومانی نیز بازپرداخت ۳۶ ماهه را دریافت کرده اند.

صباغی همچنین در پاسخ به این سوال آیا مشکل فعالیت ورزش زنان در گود زورخانه ای مرتفع شده است یا خیر؟ خاطر نشان کرد: با توجه به ماهیت این ورزش و تابعیت از فدراسیون مربوطه، هیچ فعالیتی در چارت آن برای فعالیت زنان اندیشیده نشده است.

وی ادامه داد: با دستور معاونت وزارت ورزش و جوانان فعالیت زنان در ورزش زورخانه ای غیر قانونی محسوب می شود.

رییس هیات پهلوانی استان تهران با بیان اینکه از ابتدای خلقت این ورزش، پهلوانی در حوزه مردان فعالیت داشته است اضافه کرد: با توجه به تاریخ ۴ هزار ساله ورزش و رعایت آداب و سنت ها، اینگونه نبوده که زنان وارد گود زورخانه ای شوند و ورزش کنند.

به گفته صباغی ۹۰ زورخانه در سطح استان فعالیت دارند که ۸۰ درصد آنان دولتی و مابقی توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>