اکبر یموتی : در حسینیه بیت الزهرا(س) همگی خادم و نوکر اهل بیت هستند

کسانی که حاج اکبر یموتی را می شناسند از روحیه لطیف و صبر و بردباری او نیز آگاهی دارند.
خادم خاندان عصمت و طهارت که مسوولیت حسینیه بیت الزهرا را عهده دار است ، خودش بطور مستقیم بر همه امور اطعام و پذیرایی از خادمان حسینی و دوستداران خاندان عصمت و طهارت نظارت دارد .
او بادقت بسیار پله های مطبخ حسینیه را طی می کند و سن وسال و مصائبش نمی تواند او را در سالهای کهولت از تلاش برای نوکری محبان اهل بیت از پا بیندازد .
یموتی می گوید : در این سالها به تکریم شعائر دینی پرداخته و همیشه مردمداری و نوکری امام حسین (ع) را سرلوحه کار خود قرار داده است.
وی می گوید: درب خیریه و حسینیه بیت الزهرا همیشه بر روی جوانان ، خانواده های بی سرپرست ، ایتام ، در راه ماندگان و نیازمندان باز و سفره با برکت اطعام از مساکین در آن گسترده است .

همت والای یموتی در تکریم شعائر دینی پر توان و بدون تاخیر انجام می شود.
یموتی همه ساله با آغاز ماه محرم ،فرا رسیدن اعیاد مذهبی و دینی در و دیوار حسینیه را با پرچم سبز و سیاه مزین می کند و خود نیز عبای سیاه عزا بر تن می پوشد و با نام حسین (ع) و نام حضرت ابوالفضل (ع) می گرید و بر سینه می زند.
وی در اعیاد نیز با برگزاری مراسم مولودی خوانی به شادی دل مردم می پردازد و نام ائمه را در همه زمانها طنین انداز می کند.
خادم خاندان عصمت و طهارت می گوید: با توجه به اینکه خدمت در این دستگاه مقدس آرزوی هر مسلمان و دوستدار خاندان اهل بیت عصمت و طهارت است می گوید : در حسینیه پیر و جوان و بزرگ و کوچک معنا ندارد چون همگی خادم اهل بیت (ع) هستند.
او این نکته را متذکر شد :لباس خدمتگزاری در این حسینیه و یا حسینیه های دیگر آن چنان قداستی دارد که همه عاشقان و ارادتمندان به خاندان اهل بیت آرزوی پوشیدن آن را دارند.
او تصریح کرد: ۶ دهه از عمر خود را را صرف خدمت به بانوی دو عالم ، مولا علی و ….کرده‌ام و امسال هم نیت کردم و به عشق فاطمه زهرا(س) بار دیگر پای در راه نهادم و خدمت به همشهریان و بالاتر از همه خدمت به عزاداران ائمه اطهار را مایه اصلی کارم گذاشتم.
محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>