از پیشکسوتان زورخانه ای آمل تجلیل شد

از تعدادی از ورزشکاران پیشکسوت و مدال آور ورزش زورخانه ای آمل تجلیل شد.

دراین آئین که با حضور جمعی از قهرمانان و چهره‌های ورزشی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد، علیرضا ارجین ملی پوش آملی و قهرمان ارزنده ورزش زورخانه ای جهان و رئیس هیئت ورزش زورخانه ای و باستانی آمل با بیان اینکه، ورزش پهلوانی ورزشی مقدس است و گود پهلوانی نیز نشانه آزاد مردی و غیرتمندی است، گفت: این ورزش براساس آموزه‌های دین اسلام، سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) شکل گرفته است، و وجوه مشترکی با ورزش پهلوانی دارد.
ارجین، با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ورزش‌های پهلوانی درجامعه، تصریح کرد: ترویج این ورزش درحفظ دین و گسترش آزادگی و جوانمردی درجامعه مؤثر است.
وی ادامه داد، ورزشکاران این رشته با احترام به کسوت و مرام انسانی، اصول دین را با حرکات ورزشی مختلف درون گود مشق می‌کنند.
رئیس هیئت ورزش زورخانه ای وباستانی شهرستان آمل اضافه کرد، از دیگری ویژگی‌های منحصر به فرد ورزش پهلوانی و زورخانه ای پایبندی به اعتقادات و باورهای دینی است و ورزشکاران باستانی اصول دین را هر شب در زورخانه‌ها تکرار و تمرین می‌کنند.
همچنین، برنامه نقالی در وصف شهید و منش پهلوانی توسط مرشد جواد آقاپور اجرا و مورد استقبال حاضران قرار گرفت. دراین آئین که با اجرای برخی برنامه‌های ورزش باستانی و زورخانه ای همراه بود، از برخی پیشکسوتان این رشته ورزشی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>