محمدی : امیدوارم با خروج کرونا و کاهش بیماری بتوانیم در آستانه سال جدید دستگیر فقرا باشیم

پیشکسوت و باستانی کار خوشنام کشورمان ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه گفت : باید تلاش کنیم تا ورزش زورخانه ای که نام مولا علی (ع)را طنین انداز می کند و باعث تقویت باورهای ارزشی و مذهبی می شود را در کشور گسترش دهیم .
اکبر محمدی در گفت و گو با خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین با بیان اینکه ورزش زورخانه ای زمینه ساز تعالی و رشد معنوی انسان است، افزود :زورخانه در سال های گذشته به عنوان مسجد دوم از آن نام برده می شد و بسیاری از مشکلات مادی و معنوی مردم به خاطر خلوصی که در آن جاری بود، به راحتی رفع می شد .
وی دلیل این معنویت جاری در زورخانه را ذکر نام ائمه اطهار (ع) و باریتعالی عنوان کرد و افزود: به همین دلیل افرادی که به واقع با جان و دل پای در این مسیر می گذاشتند، انسانهای متفاوتی می شدند .
او که یکی از خادمین خاندان عصمت وطهارت(ع) است ادامه می دهد :اگر نگاهی به تاریخ این ورزش داشته باشیم نام افرادی را مشاهده می کنیم که در روزگار خودسرآمد بودند.
این خادم خاندان عصمت و طهارت(ع) که به تازگی از بستر بیماری رهایی پیدا کرده است ، گفت: بی تردید این معنویت و این نامداری حاصل تعالیم مذهبی و اخلاقی این ورزش است که باعث می شود نام انسان به نیکی ماندگار شود.
او در ادامه با تاکید بر ایجاد جاذبه و تبلیغات مناسب برای جذب نسل جوان برای حضور در زورخانه ها تصریح کرد: زورخانه ها باید توسط جوانان پر شود و علم این ورزش ملی باید به دست با کفایت این جوانان سپرده شود .
اکبر محمدی ادامه داد: جوانان امروزی با تسلط بر علوم مختلف و دانش بسیار می توانند این ورزش را به سمت توسعه پایدار هدایت کنند .
او در این خصوص به نقش مهم پیشکسوتان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت :آنها به عنوان استاد و الگوی اخلاقی باید زمینه حضور و بروز استعدادهای جوانان را در دو بخش ورزش و اخلاق مهیا کنند.
این ورزشکار خوشنام کشورمان براین باور است که جوانان باید چراغ زورخانه ها را روشن کنند.
او همچنین حضور در هیاتهای مذهبی را متذکر می شود و می گوید : درهیچ شرایطی نباید از ائمه معصومین(ع) فاصله گرفت چرا که آنها کشتی نجات هستند .
محمدی تصریح می کند : باید به هر بهانه ای فضاهای معنوی مثل زورخانه ها ، حسینیه ها و هیاتهای مذهبی را فعال کرد .
او گفت : در این بین باید از چنین اماکنی برای انجام امور خیر نیز بهره گرفت تا مکانی امن برای نیازمندان ایجاد شود.
او گفت : امیدوارم با خروج کرونا و کاهش بیماری بتوانیم در آستانه سال جدید دستگیر فقرا باشیم .
وی در پایان ضمن تشکر از نشریه رخصت پهلوان اظهار داشت : امیدوارم سال جدید برای همه توام با موفقیت و سلامتی و بهروزی باشد.
محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>