استاندار همدان : ورزش پهلوانی مبتنی بر فرهنگ دینی، انقلابی و ملی ما است

«قاسمی‌فرزاد» با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی از فرهنگ ما جدانشدنی است، گفت: ما باید به این اصل مهم توجه کنیم که رشته‌های ورزشی همچون پهلوانی، دارای مزیت و جزء جدانشدنی از فرهنگ ما هستند و حمایت ویژه از آن‌ها ضروری است.
به گزارش رخصت پهلوان آنلاین به نقل از  دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: ما باید به این اصل مهم توجه کنیم که رشته‌های ورزشی همچون پهلوانی، دارای مزیت و جزء جدانشدنی از فرهنگ ما هستند و حمایت ویژه از آن‌ها ضروری است.
وی با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی از فرهنگ ما جدانشدنی است، افزود: در برخی از رشته‌های ورزشی که با فرهنگ ما قرابت ندارد میلیاردها تومان هزینه می‌کنیم؛ اما در رشته‌هایی که با فرهنگ ما بسیار عجین است همچون کشتی و ورزش‌های زورخانه‌ای توجه نمی‌شود و مورد بی مهری قرار می‌گیرد.
قاسمی فرزاد عنوان داست: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی علاوه بر اینکه سلامت جسم و روح را تضمین می‌کند، حس نوع‌دوستی، کمک به دیگران، اخوت، جوانمردی، غیرت و غیرتمندی را در جامعه نهادینه می‌کند.
استاندار همدان بیان داشت: ورزش‌های وارداتی، مبتنی بر فرهنگ بیگانه طراحی شده؛ اما ورزش پهلوانی مبتنی بر فرهنگ دینی، انقلابی و ملی ما است.
وی ابراز داشت: همواره دستگیری از نیازمندان و کمک به آنها در زورخانه‌های ما ترویج داشته و اگر کسی دچار مشکل شود با کمک‌رسانی در بین ورزشکاران آن مشکل را برطرف می‌کنند.
قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه حفظ، تقویت و توجه ویژه به ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای یک اصل است، گفت: برخی از سوله‌های بدون استفاده دستگاه‌های دولتی، برای استفاده جوانان، در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>