پروژه زورخانه امام رضا(ع) کرمانشاه به حرکت افتاد

دبیر هیات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان کرمانشاه از پیشرفت ۸۰ درصدی آکادمی ورزش زورخانه ای استان خبر داد.
حبیب سفالیان زاده با اشاره به گذشت حدود یک دهه از شروع ساخت پروژه زورخانه امام رضا(ع)، اظهار کرد: این پروژه واقع در ضلع شمالی مجموعه ورزشی امام(ره) کرمانشاه پس از چند سال توقف، از حدود سه سال قبل از سرگرفته شد.
وی مساحت این پروژه را حدود ۲۵۰ متر اعلام کرد و ادامه داد: این پروژه قرار بود با عنوان آکادمی ورزش زورخانه ای استان در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری برسد، اما هنوز تکمیل نشده است.

دبیر هیات ورزش زورخانه ای کرمانشاه با بیان اینکه این پروژه حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: کرمانشاه پیشینه بسیار بلندی در ورزش زورخانه ای دارد و این پروژه می تواند با توجه به گسترش روزافزون ورزش زورخانه ای در دنیا به توسعه و احیاء جایگاه کرمانشاه در این رشته کمک کند.
وی با تاکید براینکه پیشینه ورزش زورخانه ای در کرمانشاه به حدود ۳۰۰ سال پیش برمی گردد، گفت: در مدخل بازار زرگرهای کرمانشاه، زورخانه ای به نام سنگ تراش ها وجود دارد که قدیمی ترین زورخانه کرمانشاه و مربوط به دوره زندیه است و حتی پهلوان حسین گلزار نیز در این زورخانه رشد کرده و صاحب نام شد.
این پیشکسوت ورزش زورخانه ای کرمانشاه خاطرنشان کرد: قدمت و پیشنیه کرمانشاه در ورزش زورخانه ای و پهلوانی در این استان باعث شد تا حدود دو سال پیش طرح راه اندازی پایگاه جهانی ورزش پهلوانی در کرمانشاه از سوی مسئولین میراث فرهنگی و ورزش و جوانان مطرح و حتی نشست هایی نیز در این رابطه برگزار شد.
سفالیان زاده با اشاره به به سرانجام نرسیدن این طرح، گفت: در آن مقطع رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای و پهلوانی، فردی کرمانشاهی بود که نگاه ویژه ای هم به استان داشت و از این طرح حمایت کرد، اما پس از کنار رفتن ایشان از ریاست فدراسیون این طرح هم مسکوت ماند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>