فعالیت ۱۳۷ زورخانه در استان اصفهان

سرپرست هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی اصفهان گفت: در این استان حدود ۱۶۰ زورخانه وجود دارد که ۱۳۷ باب آن فعال و میزبان ورزشکاران است.

سیدمهدی حسینی، روز دوشنبه اظهار داشت: ۵۰ زورخانه از این تعداد در کلانشهر اصفهان قرار گرفته و میزبان باستانی کاران و کشتی‌گیران پهلوانی است.

وی ادامه داد: دلیل غیرفعال بودن مابقی زورخانه‌ها، وضعیت نامناسب فیزیکی و غیرقابل استفاده بودن آنهاست و برای بازسازی و احیای آنها باید اعتبار قابل توجهی اختصاص یابد.

سرپرست هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی اصفهان خاطرنشان کرد: حدود پنج زورخانه فعال در استان نیز به تعمیر، اصلاح و بهسازی فوری نیاز دارد که در مجموع باید بالغ بر پنج میلیارد تومان برای آنها هزینه شود که برای تامین آن در حال رایزنی با نیکوکاران هستیم.

حسینی افزود: قصد داریم تا پایان سال ۲ زورخانه جدید نیز در بلوار کشاورز واقع در جنوب غربی اصفهان و شهر حبیب‌آباد در شهرستان بُرخوار با هزینه بالغ بر ۴.۵ تا پنج میلیارد تومان احداث کنیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی برای ورزشکاران، مربیان و داوران از اصلی‌ترین برنامه‌های این هیات در سالجاری خواهد بود، گفت: برای نخستین بار در ایران در روزهای گذشته آموزش این ورزش به کودکان سندروم داون در دستور کار قرار گرفته و شمار کودکان علاقه‌مند به این رشته نیز تاکنون به ۳۰ نفر رسیده است.

سرپرست هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی اصفهان ادامه داد: در کنار برنامه‌های مُتداول هیات، گسترش آموزش به این عزیزان را نیز با جدیت دنبال خواهیم کرد.

بالغ بر ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و حدود یک هزار و ۹۰۰ باشگاه ورزشی بخش خصوصی در ۲ بخش بانوان و مردان در استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>