محمد محمودی : سنت ها را احیا کنیم

محمد محمودی از آن دسته افرادی است که به معنای واقعی کلمه، صفت پهلوانی را در کنار قهرمانی یدک می‌کشد.
او به لحاظ اخلاقی و به لحاظ حرفه‌ای سالهاست که در عرصه های مختلف تلاش می کند تا علاوه براینکه ورزشکار خوبی باشد، در مسیر انسانیت نیز آنچه را که در مکتب ائمه معصومین آموخته، به اجرا در آورد .
او معتقد است ، کار خیر آن‌گونه که فکر می‌کنیم سخت نیست، اگر نمی‌توانیم سرپرستی چندین کودک یتیم را بپذیریم، کافی است حامی یک کودک یتیم شویم و یا اگر نمی‌توانیم مبالغ زیادی برای آزادی یک زندانی نیازمند بپردازیم کافی است در حد توانمان برای رهایی یک انسان از بند تلاش کنیم.
محمد محمودی مربی خوشنامی است و ورزشکاران بسیاری را تعلیم داده و به عنوان مربی تلاش کرده تا الگویی تمام عیار باشد.
این پیشکسوت ورزش با اقتدار دراوج از ورزش حرفه ای کناره گیری کرد اما هر گز گود زورخانه را ترک نکرد و به عنوان پای ثابت این ورزش حمایت همه جانبه خود را از ورزش اباء واجدادی اش اعلام کرد.
او دربین همه ورزشکاران با یک نام نیز شهره است و آن نامی نیست جز نام خیر و حامی کودکان یتیم، بی سرپرست و… محمد محمودی با افتخارسالهاست که خود را وقف کودکانی کرده است که سایه پدر بالای سر ندارند و او آنها راه به نام فرزندان خدا توصیف می کند.
در آستانه سال نو که قرار می گیرد، محمودی تمام زمان خود را صرف تامین مایحتاج فرزندان خدا می کند تا مبادا کودکی که می شناسد در قلبش دلتنگی یا دغدغه ای از حسرت باشد .
او با کمک چندین خیر، از پوشاک تا مایحتاج روزانه شان را برآورده و با افتخار تقدیم شان می کند .
او می گوید : یادش بخیر نوروزهای قدیمی تر، با دوستان خود تلاش می کردیم تا در شادی آنها هم شریک شویم؛ (البته همانطور که در شادی هم شریک می شدیم در غمهای هم شریک می شدیم).
محمد محمودی می افزاید : قدیم ترها همه جوره حال و هوای هم را داشتیم. در محله ها نمی گذاشتیم کسی غصه ای به دل داشته باشد و اگر خانواده ای مشکل مالی داشت درصدد رفع آن برمی آمدیم .
او می گوید : باید این سنت ها دوباره احیا شود. باید منیت ها و خودخواهی ها کنار گذاشته شود و بیشتر به اطرافمان دقت نظر داشته باشیم .
پهلوان محمودی همچنین ادامه می دهد: نیکوکاری یکی از بهترین سنت هایی است که ائمه ما به ویژه مولا علی (ع) بدان تاکید داشته اند وخود نیز دراین راستا روایت های بسیاری دارند .
او یادآور می شود : درآستانه هرعیدی،باید بیشتر تلاش کنیم و در پی برآوردن نیازهای نیازمندان باشیم .
او در بخش دیگری از سخنانش به بیاناتی از امام صادق (علیه السلام) اشاره کرد و می افزود: کسی که در فکر برآوردن نیاز برادر مؤمن مسلمان خود باشد تا زمانی که در فکر نیاز او هست، خداوند نیز در (فکر) نیاز وی می باشد (نیازش را بر طرف می کند).
محمودی گفت : خدا نکند که ما بهترین لباس ها را پوشیده و بهترین تنقلات را صرف کنیم؛ ولی همسایه یا فامیل ما در وضعیت خوبی نباشد و ما فقط به دعا کردن برای مسلمانان بسنده کنیم.
از او سوال می کنم این توجه و حساسیت نسبت به افراد بی بضاعت و فرزندان بی سرپرست را از کدام آموزه ای فرا گرفته اید ، می گوید : درابتدا نگاه ویژه ای به افکار وآموزه های ائمه معصومین داشته ودارم و دوم من فرزند زورخانه هستم و در این فضا رشد یافته ام .
محمودی خاطر نشان ساخت :اصل در ورزش زورخانه ای ، پهلوانی است رعایت اخلاقیات و ارزشهای دینی و اسلامی است. دراین ورزش به هیچ کس نمی آموزند که برای زور، بازو به تمریناتت ادامه بده بلکه به ورزشکاران می آموزند که پهلوانی در مرام و انسانیت ، درمنش و ارزش ها و در رعایت اخلاقیات است .
او تاکید می کند ورزش زورخانه ای قهرمان ندارد اما پهلوان تعلیم می دهد و به جامعه تحویل می دهد .

محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>