فدراسیون پهلوانی در بحث آموزش موفق عمل کرده است

در بیست و سومین هفته از هفته های زورخانه ای استان ها با شهاب شهبازی یکی از قهرمانان اسبق ورزش زورخانه ای استان ایلام هم کلام شدیم.

به گزارش پایگاه خبری ورزش پهلوانی، شهاب شهبازی متولد ۱۳۵۳ است که ورزش زورخانه ای را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده و در دهه ۶۰ تا ۷۰ در رشته چرخ تیز و چمنی صاحب عناوین قهرمانی می باشد و چندین دوره رییس هیئت های شهرستان ها و روسای گروه های ورزشی در ایلام بوده است.

شهاب شهبازی در سخنانی اظهار داشت: ورزش زورخانه ای ایلام از گذشته با حضور جوانان شور و حال خاصی را داشت تا در برهه ای از زمان با توجه به کمبود امکانات، سوء مدیریت، اختلافات و برخی از ناهنجاری ها آن شور و حال در این ورزش کاسته شد تا اینکه با آمدن مجتبی جوهری در راس این فدراسیون و اجرای ویژه برنامه های موثر و چشمگیر، یک وحدت، همدلی و اشتیاق به فعالیت در میان اهالی این ورزش کشور به ویژه استان ایلام به وجود آمده است.

شهبازی در ادامه افزود: همانطور که مطلع هستید یکی از الویت های این فدراسیون بحث به روزآوری و علمی کردن این ورزش بوده است که خوشبختانه موفق عمل نموده و این استان هم همگام با دیگر هیئت های استانی کشور با برگزاری دوره های آموزشی مختلف فعالیت داشته و هم اکنون داوران، مربیان، مرشدان و مدرسان این هیئت در جهت توسعه همگانی این ورزش جذاب تلاش می کنند.

این قهرمان اسبق ورزش زورخانه ای گفت: اهمیت دادن به تمام رده های سنی و تعریف برنامه های مختلف برای آنان یکی از کارهای خوب فدراسیون است که می توان از آیین ملی پدران گود به عنوان یکی با ارزش ترین کارهای این فدراسیون برای تجلیل از مقام شامخ پیشکسوتان یاد کرد. با برگزاری این برنامه فدراسیون نشان می دهد برای توسعه همگانی این ورزش فقط به سنین پایه توجه ندارد بلکه بزرگان این ورزش نیز از اولویت های این ورزش بوده، هست و خواهد بود.

شهبازی در ادامه بیان داشت: نسل جدید در کنار بزرگان این ورزش می توانند حرکت کنند و انگیزه بگیرند. ما جوان تر ها در برنامه پدران گود نبودیم اما وقتی پای صحبت کسانی که در این برنامه شرکت کرده می نشینیم و می بینیم که با چه اشتیاقی از این مراسم یاد می کنند، بسیار خوشحال می شویم که در این دوره پیشکسوتان به واقع تجلیل شدند.

وی گفت: برنامه تلویزیونی گردان گود از آن دسته برنامه هایی بود که به صورت فراگیر مردم را با فرهنگ و آیین های این ورزش آشنا کرد. اما برای اینکه بتوانیم جذابیت های آن را برطرف کنیم نیاز به جلسات کارشناسی دارد تا نواقص ان را رفع کنیم. متاسفانه در آن زمان که این برنامه از طریق سیمای ملی پخش می شد، هجمه بسیاری از سوی منتقدین فدراسیون بود که به نظر من برای اعتلای این ورزش می بایست دست به دست هم دهیم و با یک همدلی و وحدت ملی با یک نقد منصفانه نسبت به همگانی کردن این ورزش بکوشیم.

ایشان در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه کانال ها و گروه های مختلف ورزش زورخانه ای در صفحات اجتماعی و فضای مجازی فعالیت های خوبی را دارند اما ما باید با طراحی برنامه های جذاب بیشتر و تعامل سازنده با رسانه ملی یکی از پایه های ثابت برنامه های تلویزیونی باشیم و به بهانه های مختلف ضمن نمایش جذابیت های این ورزش اصیل و ایرانی نسبت به جذب علاقمندان فرهنگ و آیین پهلوانی تلاش کنیم

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>