صاحب امتیاز رخصت پهلوان : می شود قهرمان شد اما پهلوان هرگز

مدیر مسوول رخصت پهلوان کلامش را با این جمله تختی آغاز می کند و می گوید : می شود قهرمان شد اما پهلوان هرگز . برای همین است که افرادی چون جهان پهلوان تختی آنقدر تعدادشان اندک است که نامشان در تاریخ ثبت می شود .
محمد کریمی که همه ساله نشریه اش را در این روز به نام تختی مزین می کند، ادامه می دهد : او پوریای ولی معاصر بود، اما سبک و سیاق خود را داشت. او پای در دنیا نهاده بود که فقط جهان پهلوان تختی شود و بعد از پنجاه و اندی سال بسیاری همچنان در بهت ، عظمت او بمانند که چگونه می شود یک ورزشکار ساده از یک خانواده نه چندان متمول اینگونه مهرش در دل میلیونها نفر بنشیند .
او که خود سالها در فضای زورخانه رشد و نمو یافته است توضیح می دهد : رفتارهای بجای مانده از او، در اردو ، محله، زورخانه، بازار و اجتماع هریک داستانی متفاوت از روح بزرگ جهان پهلوان تختی است که در زورخانه رشد و نمو یافته است که پرداختن به آنها دارای ارزش های خاص خود است.
صاحب امتیاز و مدیر مسوول رخصت پهلوان می افزاید : تختی همانگونه که درورزش استثنائی است در زندگی و پاسداری از ارزشهایش کم نظیر می باشد .
تختی قبل از آنکه در روی تشک با حریفان دست و پنجه نرم کند، با نفس خود به مبارزه پرداخته بود. تختی، قهرمان مردم است.
کریمی از تختی به عنوان پهلوانی تمام عیار نام برد و توضیح داد : وی منش پهلوانی را سیره رفتارش کرده بود، برای مردم، شکست و پیروزیش مساوی بود و حتی اگر او از یک میدان نبرد با شکست بر می گشت، به استقبال پرشکوه تر از او می پرداختند. واقعیت این است که تختی در قلب مردم ریشه دوانده بود. کریمی خاطر نشان ساخت : جهان پهلوان تختی در همه عرصه های زندگی همانی بود که بر روی تشک کشتی می دیدی. او پهلوان زندگی بود و سپس قهرمان جهان و المپیک شد. حضورش در عرصه های مختلف زندگی و خدمت به مردم کوچه و بازار را یک وظیفه و تکلیف بر روی دوش خود حس کرد لذا آنرا پذیرفت .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>