پیشکسوت ورزش باستانی : زورخانه محل کسب معرفت است

اشاره :حاج احمد بابایی متولد ۱۳۱۰ در خانواده ای ورزشی در قم چشم به جهان گشود. وی ورزش باستانی را از بیست سالگی در زورخانه حاج حسن در زادگاهش آغاز کرد، سپس در زورخانه شهید طیب نجف آباد در کنار باستانی کاران بزرگی همچون حاج احمد بازاری و حسین بصیری به ورزش ادامه داد تا اینکه به عنوان یکی از نام آوران ورزش باستانی جایگاه خود را نه تنها در ورزش بلکه به عنوان انسانی تمام عیار در میان باستانی کاران ودر دل مردم ثبت کرد.

حاج احمد بابایی که عنوان حاتم طایی زمان را در جمع باستانی کاران به خود اختصاص داده است، براین باور است که شاگرد مولا علی است وخدمت به مردم را از او در گود زورخانه آموخته است.

پیشکسوت ورزش باستانی کشورمان با بیان اینکه زورخانه ها محل کسب معرفت هستند، گفت: نباید اجازه دهیم چراغ زورخانه ها خاموش شود.
وی که بیش از ۹۰ سال سن دارد به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین می گوید: مولا علی (ع) الگوی باستانی کاران است در زورخانه ها، پهلوانی و جوانمردی ، آموزش داده می شود. اینجا مدرسه علی (ع ) است، پس نباید بگذاریم درهای این مدرسه بسته شود.
بابایی در ادامه با تاکید بر حمایت از این رشته به عنوان ورزشی ملی و مذهبی خواستار حمایت مسوولان سازمان تربیت بدنی از باستانی کاران و این رشته ورزشی شد.
وی، توسعه این رشته و اعتلای آن در کشور را منوط به ترغیب جوانان و نوجوانان برای پرداختن به آن با برنامه ریزی و تلاش بیشتر دانست و با تاکید بر احترام به باستانی کاران نوجوان وجوان گفت: باید به جوانترها در زورخانه ها میدان بیشتری داده شود تا انگیزه بیشتری برای حضورآنها در جمع باستانی کاران به وجود آید وقتی جوان احترام ببیند با میل و رغبت بیشتری در زورخانه ها حضور خواهد یافت.
این پیشکسوت ورزش باستانی  می افزاید: اگر عشق خدمت به جامعه در دل همه ما وجود داشته باشد، می توان این رشته ورزشی را بیش از گذشته گسترش داد وبرای اعتلای آن برنامه ریزی کرد.

محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>