رحمان مقدم : زورخانه مجموعه ای از تمرین ها برای انسان سازی و خود سازی است

رحمان مقدم بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان اینکه توجه به ورزش قهرمانی و پهلوانی باید در دستور کار برنامه ریزان هنر و ورزش قرار گیرد اظهارداشت: خوشحالم که برای اولین بار در جوار حرم ملکوتی امام رضا (ع) در زورخانه حضور پیدا می کنم و از نزدیک این ورزش را پیگیری می نمایم.
بازیگر فیلم بارانداز با تاکید بر ترویج ورزش زورخانه ای گفت: این ورزش در بین رشته های ورزشی از لحاظ مسائل معنوی و روح پهلوانی جایگاه خاصی دارد و پیشکسوتان آن همواره الگوی ادب و اخلاق در جامعه هستند و همین مساله باید در جامعه تسری یابد.
او ادامه داد: سجایای اخلاقی نیکو، مردانگی و فتوت که در پهلوانان وجود دارد، در این دنیا ماندگار بوده و افتخار محسوب می شود لذا این صفات باید در وجود همه جوانان تقویت شود که یکی از راههای آن توجه به ورزش پهلوانی و زورخانه ای است.
این بازیگر خوشنام کشورمان اضافه کرد: فرهنگ پهلوانی مترادف با منش جوانمردی و معرفت و محبت به همه انسانها بوده و هرگاه این خوی و خصلت در جامعه ای نهادینه شود، سلامت و عزت افزون می شود.
مقدم به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین گفت :ورزش باستانی و زورخانه ای فقط یکسری حرکات ورزشی برای سلامتی و تندرستی نیست بلکه مجموعه ای از تمرین ها برای انسان سازی و خودسازی در مسیر ارزشهای الهی است که همواره موجب تربیت شخصیت های برجسته ای در وادی مروت و جوانمردی شده است.
این هنرمند برجسته کشورمان با اشاره به گسترش رسانه های جمعی و به نمایش گذاشته شدن سریالهایی که مضامین آن با تعالیم فرهنگی و ارزشی ما متفاوت هستند افزود: امروز ارزشهای والای فرهنگی و دینی جامعه ما را هدف گرفته و بهترین راه مقابله با این هجمه ها تقویت بسیاری از آداب و سننی است که عموما در دست فراموشی هم هستند.
وی ادامه داد: امروز باید با اقدامات فرهنگی دقیق و کارشناسی جوانان را به سمت ورزشهایی مثل باستانی و زورخانه ای تشویق کرد.
مقدم گفت: مسئولین فرهنگی و ورزشی باید راهکارهای مناسب کارشناسی را در این حوزه به کار گرفته و برای آن تلاش کنند و من فکر می کنم بخشی از وظایف آن برعهده جامعه هنری است .
وی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه ای به نام امیرالمومنین (ع) متبرک است گفت: همین مزین شدن به نام
علی (ع) به این ورزش نورانیت می دهد و ما باید از فضای معنوی این ورزش و هنر بهره برداری مناسب
داشته باشیم .

دردانه قرقانی نژاد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>